דמות דיוקנו של רבי נראית לי בחלון

עמוד:14

עיונים בנביאים ובכתובים — המקראות המתחדשים 14 מתרחשת הדרמה האמצעיים תו ; ואילו בשני הטפחים לומד התורה , על כל מרכיבי אישיו תפארת ישראל הגדולה של תלמוד תורה . כדברים האלה כתב המהר " ל מפראג בספרו פרק מח : ועוד יש לפרש , כי התורה היא החבור בין השם יתברך שהשפיע התורה , ובין האדם , הוא המקבל את התורה . ולכך אמר כי השם יתברך היה תופס בשני טפחים ליונים , ומשה המקבל היה תופס בשני טפחים התחתונים . ואמר כי שני טפחים ע חלק . ואותם שני טפחים חלק שותפים בהם השם יתברך הנותן , והאדם המקבל . ודבר זה מורה החבור הגמור שיש אל האדם עם השם יתברך על ידי התורה , כי ביד כל אחד הואהכי קיימא לן ) ב " מ ז א ( לענין שנים אוחזים בטלית , מה שהוא שלו , והשאר חולקים בשוה . ושניהם משותפין בו , כך יש לפרש . כדי להבין את ההופעה הגדולה של התורה בשני הטפחים שבאמצע אנו צריכים לברר וכיצד הוא — בהקשר זה את התנ " ך — כיצד מבין הלומד את שני הטפחים שלמעלה מפענח את עצמו , לומד התורה . מראשיתו ועד סופו , ברמות שונות של התגלות . — א דבר ה ' מהו התנ " ך ? התנ " ך הו מרים מהו להשורש להבחנה זו מצוי בסוף פרשת בהעלותך , בה מבאר הקב " ה לאהרן ו המשותף ומהו המבחין בינם ובין נבואת משה רבנו עליו השלום : . תְוַדָּע בַּחֲלוֹם אֲדַבֶּר בּוֹ בַּמַּרְאָה אֵלָיו אֶ ה ' וַיֹּאמֶר שִׁמְעוּ נָא דְבָרָי אִם יִהְיֶה נְבִיאֲכֶם פֶּה אֶל פֶּה אֲדַבֶּר בּוֹ וּמַרְאֶה וְלֹא בְחִידֹת . לֹא כֵן עַבְדִּי מֹשֶׁה בְּכָל בֵּיתִי נֶאֱמָן הוּא ח ( . - ) במדבר י " ב , ו יַבִּיט וּמַדּוּעַ לֹא יְרֵאתֶם לְדַבֵּר בְּעַבְדִּי בְמֹשֶׁה ה ' וּתְמֻנַת פה אל פה , ורק משה רבנו יכול , לדוגמה , לכתוב ' היא דבר הלאמור : נבואת משה רבנו " ) מלבד פסוק אחד בספר יהושע ( ; נבואת שאר הנביאים אף היא אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר ה ' וַיְדַבֵּר " היא , אולם היא ברמה של מראה וחלום . מכאן גם ניתן להסיק כי הכתובים ' הופעת ה לעולמו , אך גם הם מתנשאים לעומת מורכבים ממשקל גדול יותר שניתן לרוח האדם ו רוח הקודש ומושפעים ממנה . זוהי אחת המשמעויות של ברכת התורה קודם שאנו נקודת המוצא בה אנו באים על מלמדת על המבט ו ' ונתן לנו את תורתו ' לומדים : ההכרזה בשערי תלמוד התורה . מדי התורהבדברים האמורים עד כאן אין חידוש , והם מהווים נקודת מוצא לכל לו נו . אולם מעבר לשאלת התוקף י יראי השמים , המאמינים בעיקרי האמונה של קדמונ והמהות עומדת גם שאלת שדה השיח של התורה , וכאן טמונה משנתו היסודית של הרב מדן . ; כדי שנלמד ממנה ; היא נועדה כדי שנבין אותה : התורה דיברה אלינו כי קרוב אליך ! ייתקנו מעשינו . בשל כך , היא עוסקת בדמויות החיות בתוכנו , כדי ש ; כדי שיתהפך לבבנו

תבונות


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר