1. הלקוח הריבון

עמוד:12

12 המנטליות האנטי-קפיטליסטית הצרכן הריבון, שהחלטתו לקנות או לא לקנות קובעת למעשה מה ייוצר ובאיזו איכות וכמות . חנויות ומפעלים המייצרים באופן בלעדי או בעיקר כדי לספק את הביקוש אצל אזרחים עשירים למוצרי יוקרה משחקים תפקיד משני בסביבה הכלכלית של כלכלת שוק . הם אינם מגיעים לגודלם של עסקים גדולים . עסקים גדולים מייצרים תמיד — ישירות או בעקיפין — לטובת ההמונים . עלייתו של ההמון היא תמצית השינוי החברתי הקיצוני שהביאה המהפכה התעשייתית . אותם אנשים פשוטים שבכל הדורות שקדמו בהיסטוריה איכלסו את עדרי העבדים והצמיתים, העניים והקבצנים, הפכו לקהל הקונה, שעל חסדיו נאבקים אנשי העסקים . הם הלקוחות "הצודקים תמיד", הפטרונים שלהם הכוח להפוך ספק עני לעשיר וספק עשיר לעני . ברקמת החיים של כלכלת שוק שלא חובלה על ידי רופאי האליל בממשל ובפוליטיקה אין אצילים ואדונים השומרים על המונים כנועים וצייתנים, מלקטים מעשרות ומסים, וחוגגים להם בעוד האיכרים נאלצים להסתפק בפירורים . מערכת הרווח התעשרות לאותם אנשים שהצליחו במילוי רצונו של העם בדרך הטובה והזולה ביותר . העושר יכול להיווצר ולהיצבר רק בשירות לקוחות . הקפיטליסטים

הוצאת סלע מאיר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר