מבוא

עמוד:10

10 מבוא לכן תוכנית ההתערבות המוצעת מתמקדת ראשית בחיזוק החוללות העצמית של הילדים / נערים ובמתן מקום ודגש לחוזקות שלהם . שנית, ילדים / מתבגרים בחברה הערבית מאמצים פחות את הנורמות והערכים של החברה הקולקטיביסטית, ולפיכך תוכניות שנועדו לשפר את האווירה בבית הספר ולעודד את התלמידים לעזור יותר לחבריהם או לדאוג יותר זה לזה, יהיו פחות יעילות ועלולות להיתפס כלא רלוונטיות עבורם . משום כך מתמקדת התוכנית המוצעת בתהליך ההתפתחות האישי של הילדים / נערים ובמתן סיוע ביצירת חזון, שאליו הם יכולים לכוון את פעולותיהם תוך התאמה שלו במידת הצורך לאורך שנותיהם בבית הספר . שילוב זה בין חיזוק החוללות העצמית שלהם ומתן מקום ודגש לחוזקות — לצדדים החיוביים והמצליחים בהם — לבין הגדרת מטרות ובניית תוכנית פעולה ( מותאמת גיל ) , ישמש עבור ילדים / בני נוער את הגשר שהם זקוקים לו בין החברה הקולקטיביסטית לבין החברה האינדיבידואליסטית . תוכניות מהסוג המוצע כאן נחלו הצלחה במקומות אחרים בעולם בשיפור מגוון רחב של בעיות התנהגות ומשמעת, ואף הביאו לרווחה ולהצלחה אקדמית . הייחוד והתרומה המשמעותית של העבודה הנוכחית הם ההתאמה וההעברה של תוכנית מסוג זה לילדים / מתבגרים, אשר גדלו והתחנכו בחברה קולקטיביסטית . לתוכנית יש פוטנציאל להביא לשיפור אמיתי במידת ובחומרת האלימות של ילדים ובני נוער במגזר הערבי ובמערכת החינוך הערבית .

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר