|
עמוד:13
13 מבוא על סמך נתונים פורמליים של משרד החינוך, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וגורמים אחרים, מוצעות המלצות אופרטיביות שהן בבחינת פריצת דרך לסגירת הפערים בין מערכת החינוך הערבית למערכת החינוך העברי ולשוויון בין שתי המערכות . לדוגמה, הקמת מינהל חינוך ערבי עצמאי בתוך משרד החינוך ( דומה למינהל החינוך הממלכתי-דתי ) , שישמור על עצמאות מוחלטת של מערכת החינוך הערבית בכל הנושאים, החל בהגדרת היעדים והמטרות, דרך קביעת תכני הלימוד וכתיבת ספרי לימוד, מינוי המורים, המנהלים והמפקחים, התכנון והפיתוח, וכלה בתקצוב ובניהול בלי התערבות חיצונית .
|
|