|
עמוד:13
מבוא 13 סביבת חינוך "חדשנית" או להטמיע אותו בסביבת חינוך קיימת, מבלי לעגן אותו בתוכנית סדורה וכוללת . השיטה "תכנון סביבת חינוך בשישה צעדים" מבקשת למשמע את התלהבותם של יזמי החינוך - בשום אופן לא לכבות אותה - ולהציע להם שיטה "לחשוב ולעשות חינוך" . 6 להלן הצגה גרפית של השיטה ותיאור תמציתי שלה . תרשים 1 : תכנון סביבת חינוך בשישה צעדים צעד 1 : בחירה במטרת - על ובסיפור - על : כלים או ערכים או יחידים צעד 2 : המצאת המטרה והסיפור שלנו צעד 3 : תיאור הבוגר הרצוי : ידע, מיומנויות, תכונות ועמדות צעד 4 : יישום המטרות באמצעים : צעד 5 : ביקורת איכות : הסביבה לכידה, מספיקה ומתאימה צעד 6 : ביקורת ביצוע : עשייה, חשיבה, עשייה, חשיבה . . . תכנון סביבת חינוך בשישה צעדים תוכנית דפוס הלימודים שיטת ההוראה המבנה ההערכה האקלים הארגוני התנאים החינוכי הפיזיים
|
|