דברי הקדמה

עמוד:י

להשתלב בכיתה . זה יפה . אך אלו אינם חיים משותפים . אנחנו נקראים להמיר את מעשה החסד במעשה צדק . לצמצם את הר מעשי החסד המתרומם כדי למלא מעט את עמק הצדק החסר בעולמנו , כדי לסייע גם בהגדרת מידת החסד . בהקשר זה : חסד היא פעולה המבקשת להוציא את המיטב ממצב נתון . צדק הוא הגדרה של כללים והכתבת כללים חדשים . יהדות גלותית מסתפקת בחסד ; יהדות ארץ ישראלית כמהה לצדק . מבחינתי שילוב הוא מעשה אמוני — דתי פשוט . מקום המבחן שלי בו אני מראה לאלוהיי ש " חביב אדם " — כל אדם — " שנברא בצלם . " זהו גם מעשה הומני ומוסרי ומעשה חינוכי בסיסי . אבל , בעיקר , זהו מעשה צודק ופשוט . למה שילוב ? ככה ! כי כך נברא עולמנו . אלו ילדים — ואלו ילדים . והם צריכים לחיות יחד . אנחנו זקוקים רק לדבר אחד — לבנות להם גשרים , לתת להם כלים לחיות חיים פשוטים ביחד . הספר הזה הוא סיפור שעדיין לא תם . אברומי נמצא רק בראשית דרכו , ואני משוכנע שברבות הימים נוכל להוסיף את כרך ב ' וג ' לעלילותיו . אך הוא אינו רק סיפור . זהו ספר אמונה חשוב : אמונה באדם , אמונה בהורות , אמונה בחינוך , אמונה בעתיד ואמונה בא - ל הטוב שאת דרכיו קשה להבין לפעמים , אך את הכוחות שהוא נותן לנו אי אפשר להעריך במילים . יבוא יום , והוא יבוא מהר מכפי שאנו חושבים , ובזכות אנשים כמו אברומי ומשפחתו , יהפוך השילוב לדבר פשוט , מתבקש , מובן מאליו . או אז , יהפוך הספר הזה לתיאור היסטורי של עולם שהיה ואיננו . זו חובתנו לאברומי . זה תפקידנו . לא נוותר . באהבה רבה שי פירון ביום בו תקרא לי אבאי

הוצאת סלע מאיר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר