|
עמוד:י
המינים הוא שייך . ייתכן שיבחר לא להשתייך לאף מין שהוא , ובחירה כזו , שנחשבה לפני זמן קצר להפרעה נפשית , התקבעה לא רק כלגיטימית , אלא אף כמבטלת את המציאות האובייקטיבית , ולפי הצעת החוק — מחייבת גם את מי שמפגר מאחור ומתעקש להיצמד לסיווג הביולוגי . ולכן , אם ירצה זכר להציג את עצמו בפני סביבתו כנקבה , על הסביבה להתייחס אליו כאל נקבה , ואם לא תעשה כן תוכרז הסביבה כמפלה , או פוגענית , ובמקרה של הצעת החוק הקנדית — עבריינית . " זהות מגדרית ", ציטט פיטרסון את ועדת זכויות האדם של אונטריו , המחוז שבו הוא מתגורר , " היא תחושתו הפנימית והאישית של כל אדם לגבי זהותו המינית . זוהי אמונתם שהם אישה , גבר , שניהם , אף לא אחד מהם או כל דבר אחר על הספקטרום המגדרי . ביטוי מגדרי הוא האופן שבו אנשים מציגים את עצמם בפומבי דרך היבטים כמו לבוש , שיער , איפור , שפת גוף וקול . ביטוי מגדרי הוא הדרך שבה אדם מפגין בפומבי את המגדר שלו . השם שבחר אדם לעצמו או כינוי הגוף גם הם דרכים לביטוי מגדרי . אחרים תופסים את המגדר על פי תכונות אלה " . אם עד עתה שמר פיטרסון על נימה שקולה , גם אם מודאגת מעט , כשהגיע לסוגיית המגדר , ולכוונתה של מועצת זכויות האדם להכריז כעברה על סירוב לקרוא לאנשים על פי המין שהם מזדהים עמו , או שלא על פי אף מין שהוא — כעת ניכר בפרופסור שהוא נרגש . " ההגדרות הללו כתובות ברשלנות ", חימם פיטרסון מנועים , " ונוסף על כך — אינן נכונות " . כל ניסיונו כמדען , כחוקר , כאדם שחי בעולם , לא הכשיר אותו להבין מיהו אותו יצור אנושי שאינו משתייך לאחד משני המינים — אלא אם הוא אינטרסקס ) בני אדם שנולדו עם סממנים ביולוגיים גם של זכר וגם של נקבה , והם נדירים מאוד ( . אין לו מושג מה פירוש להיות גם גבר וגם אישה על פי בחירה , ואומנם הוא מודע לקיום רעיון של " ספקטרום מגדרי ", אבל זהו רעיון בלבד , ואין לו כל הוכחות . המיניות האנושית היא בינארית , הזכיר פיטרסון , ויש רק הקדמהי
|
|