|
עמוד:11
חדשנות : כל אחד יכול ! 11 לקידומה ; היא מעודדת ומעצימה את הרצון ואת הנחישות של כל אחד בארגון להתגבר על המחסומים ועל המכשולים בדרך לנקיטת יוזמה, לשינוי או לשיפור . כל השואפים לחדשנות והעוסקים בקידומה עושים זאת ללא מגבלות זמן או מצב, בין שהיא תלויה בכוחות חיצוניים ובין שהיא תלויה בכוחות פנים-ארגוניים . כשארגון מזניח את החדשנות, במוקדם או במאוחר הוא נכנס לסטגנציה ( קיפאון ) , שפירושה המעשי הוא צעידה לאחור בהשוואה למתחרים בתחומו . חדשנות אינה מופעלת כבמטה קסם ואינה מתחוללת בתוך ואקום . היא זקוקה לתשתיות ולבית גידול, ממש בדומה לגידול מוצרי חקלאות בתוך חממות . רק לעיתים רחוקות היא מתרחשת לאחר הבזק של רעיון מבריק, חריג ויוצא דופן . במציאות היומיומית חדשנות היא פרי של תהליכים ארוכים וכוללת שלבים, ובהם העלאת רעיון, בדיקתו ובחינתו, ניתוח כלכלי ויישום בפועל . שלב העלאת הרעיון היצירתי דומה להנעה של גלגל תנופה : התוצר של רעיון אחד משמש תשומה של הרעיון הבא אחריו, יוזמה אחת מניעה יוזמה נוספת ומוצלחת יותר, וכל חוליה בשרשרת היא קריטית להצלחה ביצירת סביבה של חדשנות . חדשנות היא אפקטיבית רק כשהיא באה עם רמת איכות גבוהה . בעידן הנוכחי הלקוחות מצפים למוצרים ולתהליכים חדשניים, אך באותה הנשימה הם אינם מתפשרים בשום אופן על איכותו ועל תפקודו התקין והמלא של המוצר או על טיב השירות שניתן להם, לא כל שכן על רמת בטיחות גבוהה ומוחלטת . הסלחנות לאיכות בינונית ול״מחלות ילדות״ של מוצרים עברה וחלפה מהעולם .
|
|