|
עמוד:9
מבוא | 9 המקצועיות שהוא מפגין או כישוריו הבין-אישיים המובילים להזדהות ולאמונה שיהיה טוב ואפילו טוב מאוד . הספר שלפניכם עוסק בסוגיה הזאת בפרט, ובהיבטים רגשיים של מנהלים בכלל . ביקשתי לבחון בו את הסוגיות הרגשיות וממדי החוסן שלהן דרך סוג עיקרי של מנהלים שכולנו נתקלנו בו בחיינו — מנהלים חינוכיים . דרך עולמם ננסה להכיר טוב יותר את מרכיבי החוסן הנפשי של כל מנהל באשר הוא . אמנם חלק ניכר מהמקרים המופיעים בספר הם משדה החינוך והמנהל החינוכי, אך המסקנות והתובנות העולות מניתוחם נכונות לכל אדם ומנהל . כל הדרכים מובילות אל הרגש תחום הניהול בכלל וניהול החינוך בפרט מעסיק אותי שנים רבות . לאחר כמה שנים בתפקידי הובלה שונים בבית הספר, כשהאחרון שבהם היה ניהול חטיבת ביניים, פניתי ללימודים מתקדמים בבית הספר למנהיגות חינוכית בירושלים על שם מורטון מנדל . ביקשתי להעמיק את הידע בתחום ניהול החינוך, ולשמחתי זימן לי המקום מורים רבים מהשורה הראשונה אשר סייעו לי בכך . במהלך הלימודים פגשתי מנהלים מן הזרם הממלכתי, הממלכתי דתי והערבי בבתי ספר יסודיים ותיכוניים כאחד . שוחחתי איתם ארוכות על ניהול בכלל וניהול החינוך בפרט, על מנת להבין את ייחודיות התפקיד ואת האתגרים וההזדמנויות שהוא מזמן . מהר מאוד הבנתי שההיכרות של כל מנהל ומנהלת עם ההיבטים הרגשיים בעבודתם הוא "האקס פקטור", כלומר הגורם המשמעותי ביותר שישפיע על רווחתם ורמת תפקודם . למדתי אפוא שכל הדרכים מובילות אל הרגש . לא היתה שיחה אחת שלי עם מנהלים שבה ההיבט הרגשי בעבודה לא עלה מיד, כמעט ללא גירוי מצדי . שמחה, כעס, תקווה, פחד, אכזבה ותסכול ורגשות רבים אחרים צפו ועלו תדיר ושימשו בערבוביה כל אימת ששוחחנו על סוגיות חינוכיות וניהוליות . ההיבט הרגשי בעבודה הפך במהרה למרכז השיח . עסקתי בעיקר בשאלות הבאות :
|
|