|
עמוד:13
13 אוכל אורגני בישראל חברתיים – ישראליים . הטענה המרכזית המוצגת להלן היא שפועלם של אלה מעגן דפוסים ומגמות תרבותיות עולמיות ( אתיות ואסתטיות ) ומכונן בישראל זהות המבקשת להציג שייכות לתרבות ולמרחב הגלובלי . כך, במקום לשמש כשדה המבטא התנגדות לגלובליזציה של האוכל, מתאפיין שדה האוכל האורגני הישראלי דווקא בתמיכה בגלובליזציה, בהשתלבות בה ובהטמעתה בישראל . * * * כתיבת הספר התאפשרה הודות לסיועם ועידודם של רבים . אבקש להודות לכל הפעילים בשדה האוכל האורגני שהסכימו להתראיין ולארח אותי בבתים, בחנויות ובמשקים, ואשר הזינו אותי במחשבותיהם, חוויותיהם ולעתים גם בפרי עמל כפיהם . תודה ראשונה במעלה ליהודית שוהם, לעודד שוהם וג'ין שלף שתמכו, עודדו וסייעו בכל עת ובכל דבר שנדרש . תודה לאלה המלווים אותי תמיד - הוריי ואחיי . עבודת המחקר שעומדת בבסיס הספר הסתייעה במלגת מחקר מטעם בית ספר קרייטמן ללימודי מחקר מתקדמים, ומהפקולטה למדעי הרוח והחברה באוניברסיטת בן – גוריון בנגב . פרסום הספר נתמך על ידי המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן – גוריון בנגב והתאפשר גם הודות למלגת פוסט – דוקטורט מטעם הקרן ע"ש יהונתן שפירא, החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב ולתמיכה מהמחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטת ברנדייס, מסצ'וסטס, ארצות – הברית . תודה לכל חברות וחברי סגל המחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת בן – גוריון על כך שדאגו לסביבת למידה תומכת וחמה . תודה מיוחדת שלוחה לד"ר ניר אביאלי ולד"ר יוליה לרנר על התמיכה, השותפות והחברות, ולפרופ' דניאל ממן על התמיכה והעצות המועילות . תודה גם לסגל החוג לסוציולוגיה
|
|