1. "הַקְהֵ֣ל" כצורך בסיסי והגישה הסולאגוגית

עמוד:13

13 ניר גולן הבינאישית, הניתנת לפיתוח רק על-ידי מגע אישי להחלפה אישית של דעות בין בני אדם . תהליך הלמידה ב"הַקְהֵ֣ל" אדם יכול להימצא בתהליך למידה בשני מצבים : עשייה – ,Doing או הוויה – Being . הוא נע ממצב אחד למשנהו בהתאם לסגנונו האישי ולאורח חייו כאדם . מצב Doing קל יותר לזיהוי, כיוון שהוא גלוי במעשיו של האדם . מהותה של הלמידה ב"הַקְהֵ֣ל", כפי שכבר ציינתי, היא החיפוש אחר ההוויה ; ודווקא מצב ,Being שהוא מצב ההוויה החשוב והנסתר, קשה יותר לזיהוי . כדי לזהות את ההוויה שלנו עלינו להיות במצב של סנכרון בין ההקשבה הפנימית להקשבה החיצונית . על האדם לעצור, להקשיב ולשהות בהווייתו . במצב זה עלינו להפעיל את חוש השמיעה ה"חיצוני" וחוש השמיעה ה"פנימי" . אחזור ואדגיש כי ההקשבה ב"הַקְהֵ֣ל" מקשרת בין בני האדם ומאפשרת יצירת הרמוניה על-ידי צמצום המרחק בין האנשים השונים, תוך ניסיון לייצר מרחב שייכות בטוח אחד . תנאי זה הכרחי ליצירת "הַקְהֵ֣ל" . עיסוק בתורת המקצוע באמצעות "הַקְהֵ֣ל" מביא לאינטראקציה והשפעה הדדית של הלומדים זה על זה . שיטת לימוד זו מַפרָה את החשיבה היוצרת, מייעלת את הבנת החומר הנתון ומביאה לתוצרים איכותיים יותר . בחירת האדם, לְמה להקשיב, והעיבוד של הדברים, מולידים בנפשו את הווייתו . לצורך דיוק התהליך חיברתי את שני המצבים, ,Being-ו Doing למונח אחד ויצרתי מונח חדש : Dobeing – מימוש הוויה מעשית . פירוש המונח Dobeing הוא To do my being – לבצע את ההוויה המעשית שלי, או נכון יותר : לממש אותה . הכוונה היא להיות נוכח במציאות לא רק פיזית, אלא גם מחשבתית, תודעתית . מונח ה- Dobeing מתאר מצב הווייתי מעשי חדש : הגשמה עצמית ביצירה ועשייה לאור חזון אישי ותכלית עתידית .

אוריון הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר