מבוא

עמוד:9

9 כוריאוגרפיה של שינוי מחול "יאא סמר" של היוצרת סמר קינג חדד . המקבץ הזה, כך אני חשה, הוא יותר מאוסף מקרי של אירועים : נראה כי אני עדה לזמן הבשלה או ראשית פריחה של המחול האומנותי הערבי – פלסטיני לקהל הערבי בישראל . פריחה זו, אני מזכירה לעצמי, היא למעשה לבלוב מחדש ( ובאופן אחר ) של מחול אומנותי – תיאטרלי שהתקיים בערים הגדולות בפלסטין 2 בתקופה שלפני 1948 . מסעי המחקרי בין מורות ויוצרות מחול פלסטיניות בישראל החל ביולי 2013 . כחצי שנה קודם לכן אושרה עבודת הדוקטורט 3 ורציתי להמשיך הלאה, שלי, שעסקה במורות לריקוד בישראל, אל מרחב קרוב ועם זאת רחוק ולא מוכר לי, של נשים ערביות – פלסטיניות העוסקות במחול אומנותי . ידעתי שישנן כאלה, אך לא הכרתי אותן ולא ידעתי עליהן מאום . כתבה שהתפרסמה בגיליון מחול עכשיו , על הרקדנית והיוצרת ראבעה מורקוס ועל מגמת 4 המחול התיכונית הראשונה שהקימה בחברה הערבית בישראל, הציתה בי את זיק הסקרנות הראשון, שהיה עד מהרה למנוע רב – כוח שדחף אותי קדימה . את מספר הטלפון של ראבעה, מהיוצרות והמורות הוותיקות בתחום, שסיפורה מופיע בספר, קיבלתי מחברה שעבדה בפיקוח על המחול במשרד החינוך, ועימו יצאתי לדרך . במשך ארבע שנים, במרווחים של שבועיים עד ארבעה שבועות, או באירועים מיוחדים, הייתי אורזת לי תיק ונוסעת לגליל לימים אחדים, לביקורים בסטודיות השונים . נסיעותיי השיבו אותי אל נופי ילדותי בגליל המערבי ואל שכניי מאז, שבקושי הכרתים ושאת שפתם לא 2 . ראו 2010 Rowe, ; חסן 2008 . עדויות מסיפורי משפחותיהן של היוצרות שעימן שוחחתי מחזקות את התיאור ההיסטורי הזה . 3 . הדוקטורט פורסם בספר משותף עם יעל ( ילי ) נתיב ( 2016 ) , שכותרתו סדקים של חירות : גוף, מגדר ואידיאולוגיה בחינוך לריקוד בישראל . 4 . רוזנצוויג, 2010 .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר