דברי מבוא

עמוד:8

8 דברי מבוא אוכלוסיית היעד של הארגון . השני עוסק בגישה קהילתית ובאופן שבו היא מאפשרת, מקלה ומגשרת על תהליכי המעבר הבין-תרבותיים ומאפשרת לבני נוער מקבוצות מיעוט לבנות את זהותם, למצוא את מקומם ולהרגיש שייכות למרות השונות . הספר נכתב תוך דיאלוג בין התיאוריה לבין המעשה, ומלאכת כתיבתו הייתה מעניינת, מאתגרת ומפרה, ויצרה במקומות שונים גם מצוות "עשה" ייחודיות והמלצות לפעולה, ועל כך אני מודה לשמחה גתהון ולתמר נויגרטן . ד"ר עדנה בוסטין בית הספר לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר-אילן, יו"ר עמותת "צעירים בונים ישראל" הספר שלפניכם מבקש להמשיג במילים, בתרשימים, בעצות ובסיפורים אישיים, את העשייה הרב-תרבותית רבת השנים שעשתה בתחום זה עלם, עמותה למען נוער בסיכון ומצוקה . נקודת המוצא היא שורה של שאלות בסיסיות — מהי עבודה רב-תרבותית, כיצד היא נעשית, איך ומניין להתחיל בעבודה רב-תרבותית, וכיצד ליעל אותה ולהבטיח תמיכה נאותה לקבוצות תרבותיות שונות . הספר, המיועד לכל מי שמבקש ללמוד ולהפנים מיומנויות עבודה רב-תרבותיות, אינו מציע שיטה אחת, או "פתרון פלא" לקשיים ולאתגרים שמציבה העבודה הרב-תרבותית . ההפך הוא הנכון . הספר מבקש להדגיש כי אין "לתפור את החליפה" לפני שרואים מי בא ללבוש אותה . יש להכיר תחילה את האדם היחיד, את רצונותיו ואת צרכיו, אחר כך את הקהילה שאליה הוא משתייך, על עולמה התרבותי, ערכיה וצרכיה, ורק אחר כך אפשר "לתפור" סביבם תוכניות . בבסיס התפיסה הרב-תרבותית של עבודה עם בני נוער מקבוצות תרבותיות ודתיות מגוונות, מבקשים להדגיש התנהלות כזו לנוכח המצב הרווח בשדה הרווחה, שבו נעשה שימוש במודלים אוניברסליים מבלי להתייחס לרבדים הייחודיים של כל קבוצה תרבותית מטופלת . התפיסה הרב-תרבותית מניחה כי כל אדם בא מרקע תרבותי שונה וכי לרקע זה השפעה על העדפותיו, על צרכיו ועל ערכיו . הכרה בכך תקל עלינו לקבל את האחר, ואף להבין שהוא אינו "אחר" כל כך . השונות

פרדס הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר