|
עמוד:151
בלתי-רגיל, כוח-דמיון מיוחדים : יסודות מהרבה מורכבת ה׳ציונית" האמונה באיכות . והניסיון, המחשבה עזות היש"- "ביטול יכנוה לועגים אלף אשר מהמציאות, כוח-הפשטה נטייה של קורטוב באמת כאן יש ואולי — "אוואנטוריסמוס״ בשם לה יקרא הלועג אשר קולומבוס ועד רבנו ממשה והמגלים, גדולי״הבנאים נפשות את שיצרה זו לאוואנטורה, יהודי לאמור, — ומסויים מושלם יהודי הוא הציוני - - - - - - - • • • האנגלי רודםססיל ועד מנהלת מפלגה כל מיעוט . הוא ומסויים מושלם דבר כל מיעוט . : לאמור — יוצא-מן-הכלל רוב אתמקבלת היא ולפעמים כולו, לעם פונה היא לפרלמנט הבחירות בזמן מיעוט . היא פרצופה את להקריב לה ואסור תישאר׳ ומיעוט היא מיעוט כשלעצמה היא אבל הדעות ; כלל-האומה . של והתפל הפושר המרק בתוך — והמיצים החריפים סמיה את ולהמס המובדל ) 1925 . 8 . 27 ״הארץ״, ( ״הסוכנות״, ¥ הצעד את ועשו הגולה, מחיי עצמם שניתקו מאנשי□ המורכב ביישוב, אפילו בדרכם, שניצבו הקשיים כל אף על לבנותה למען למולדת עלייה של המהפכני : בטהרתו הציוני ה״גזע" את ז׳בוטינסקי גילה לא ברובו, בו, אפילו וגם הם, ציונים הלא כי — ידועה במידה — פעיל ״גזע״ בן הוא גם היישוב כמובן, לנצח . הביצות יושבי של הנפעל ל״גזע" להשוותם אסור ; בגולה נשארו ולא ארצה עלו הרבה "דייגו" . — יותר ולא ממצרים הוציאונו אילו : כתוב הלא ומידה . מידה יש ואולם אשר כמות ויש חומה, לפוצץ תספיק אשר כמות יש : אבק״השריפה של בכמות תלוי . . . תרמילו את הריק כבר הזה הציוני שהדור לי, נדמה לפעמים תרנגולת . לפצוע תספיק אל ואין לנו, לאתעלות-השוק של הדלוחים המים פני על כשבר-עץ הוא נסחף עתה לדבר . מי ) 1929 . 5 . 24 היום״, "דאר שברוח״, ״גזע במקור . עברית ( נכתב ¥ ובעניינים המדיניות בתוכניות דווקא ולאו הפסיכיקה, הבדלי של בפריסמה לבין בינו המתמיד הקונפליקט של מהותו את ז׳בוטינסקי ראה בלבד, המעשיים : יתירה בחריפות זו להרגשתו ביטוי נתן פרטי במכתב הציונות . מנהיגי שאר מבחינת צריכים, היינו שלנו, התוכנית על העכשוויים המנהיגים חתמו שאילו מסכים, בינינו העיקרי ההבדל אסון . משום בכך היה אולם שלנו . האופוזיציה על לוותר ההיגיון זו אי ! ( כמובןו,יושם לי שיש נמעט לעיתים, הפסיניקה, , זוה ," . בתוכנ ננו , א 0 בע ל הטיפוסים על לי נותב אתת מיסתורי . הביל-גזע בפני ניצבים שאנו נייחת ) , אלא מין עם נמנים שהללו התרגשה . לי איו אם " ינ : ייש ב לפעמים נפגשים בתם המנחילים, הומי- כל של עשיייות תשע לגני "יי, א ", " ^ , . ל, . , נו ״ א מאשו , א״ו גי ,ל, א " ישרים נחמיים הם מתם ינים מבחילים, נולם לא כמונו . העכשווית . התנועה של הקצונה 151 שכרוח גזע
|
|