בני־מלכים

עמוד:128

ל 7 ״--יי״ כ לפי רל™ r ד נ ° מיזיי ° יפ, 8 ™״י לם »י ■ “ ״י - אל״י עם זד בעינייז אפוא נ״דוד י ל " ' " ל " ” " ’ " םפי ~ מקים מנל ■ מלנות ’ ™י V 0 זה ן K1 DRnmTZDגעב ל 3 של דחו"-לית ח * ל«י«יר 5 * ^ < »» « ד . ת המסורת הראשון . אדם של היווצרו עם עמנו, ״״״-שיעני . מושפל . מ אף ר : ,״ . ב של nns ״ את עיקרי, על בניי" •מלו" של "","י " . ת ״, י ! פלגו את תןבע יאני--לך _ א-ן-י : לכול מעל אחד לאיש . נתין איננו הוא העתיקה במסורתנו גם הנעת זה, בל-מלכותי רעיון מתוך נוכל, אם עתה, נתבונן-נא קודם-כול והחברה . המדינה של המושגים את ההיגיון בחוטי לשזור החדישה, ברוחכם וגם החברתית והשיטה בעתיד, ארץ-ישראל לגבי המעשי שימושו — ואחר-כך מופשט, תרשים בתוכה . שתשרור מלכותך של מהותה . כללי שוויון כמובן, היא, מלך״ הוא אדם מ״כל הראשונההמסקנה המסקנה מעמד . או כבוד מבחינת עלי או עליך לעלות שיוכל מי שאין בזה, היא מלכותי או - - - - - - - לאיש נתין איננו מלך הפרט : חירות היא השנייה בפני להיכנע נאלצו הם : הנתינות מעמד אל אבותינו של היסודי יחסם לנו נראה כך של פירושו ! עצמם לבין ביניהם סדר השלטת ושל הפולשים מפני הכלל הגנת של ההכרח שונא בעצמו שאלוהים וחשבו, הדבר את שנאו הם אבל בראשה, מלך עם מדינה — דבר רק להישמע להלכה, לפחות כלומר, — בלבד לאלוהים להישמע מבכרים והיו אותו, ) 1941 . 4 . 25 ״המשקיף״, ( ״בני-מלכים״, שלהם . למצפונם ¥ "בן-מלך" . התואר את אד□ לכל ז׳בוטינסקי העניק השוויון עיקרון בשל רק לא כמוהו מאין ידע כי אף היצירה, ככתר האדם את והעריץ העריך באמת הוא שלא קשה בני-דורו . מידי מרה אכזבה נחל פע□ ולא חולשותיו, כל את מזרח- יהודי הצלתעל הגורלי המאבק בימי כתב אשר את בקוראנו להזדעזע : נענה ולא מנהיגיהם . אל פנה כאשר אירופה, ההיגיון, מה : הזה המאמר כותב על יכעסו הללו, השורות את משיקראו הקרובים, ידידי ידידי אחר זו בדרך ללכת יכול אני אין אולם חבוטות" ? "הושענות אל לפנות ישאלו, אגשים, בעיני הן יורד מרומה, מנוצח, כשהוא גם ; הוד-מלכות באדם רואה אני הצעירים . בעיני זאת, כל עם : התועים חברי של לדמותם דומה דמותו כאשר גם — עצמו בעיני הן : ושואל ביתו דלת על ודופק בא אני — והגדול האיום היום מגיע וכאשר הוד-מלכות, הוא במקרה רק — ? שלנו במלכות סדרים להשליט אתה המוכן ? בבית אתה האם המלך, אחי עצמו הוא כאשר : ממגילת-היוחסין שמו את ואמחק חבוטה אמנם שההושענה אודה, אחד קרן-זווית שליד לי, מגלה הדלת מאחורי הביישנית שתיקתו וכאשר הכתר, על מוותר ניצב . אני בית-קברות של ) 1939 . 6 . 16 ״המשקיף״, בכלורופורם״, ( "הורדמו בגי-מלכים 128

מכון ז'בוטינסקי בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר