|
עמוד:234
ושום ביק שום אשי נפש, - הא״דותית ו,יו,ווי" י,נ-ש את ביוש לננות ניסיון יש עשייים י,ם ני ״״, אפנם אשי נפש, שלנו, ילו״נו א" ״ * , לא , יצונ " w - שלנו קבצגו״נו על ותקבול י,זרים של עושים את תניי אפנת אשי עניים, ואנ״נו ההשוואה על היתייה שתשובתה נל - כך, אתי מעוו נל - נן . ה 0 של תהיה הזאת הנפש אבל יינות - מכל אציל יהיה שיינה גפן, גולו, הקם, "בנימי ואת : אלא תהיי, לא המעליבה שלכם ענבינם של לתעיובת זקוק הוא י, א , נו ל כ ,ל אצ יו ,, יו ןלמען של״ ! השא-פאני" ימסרו זה, אחר בזה דורות, שעשרה הוא, וכדאי ; האלוהים מאת לגשם רק זקוק הוא — מצב ואם כולו" . בעולם יותר נהדרת קדושה ואין יותר, נשגב הוד ואין חייהם, את של יסודותיו את מחדש לארגן מתכוננים אחרים עמים שבעוד כזה, הוא היהודי העם הרי המדינה משק של יצירתו עלרק לחשוב נאלצים אנו ואילו משק-המדינה, בשלווה, תאמין אלא ! ״, אנחנו ״גם : תצעק לא היא זה . בהפרש תתבייש לא נפש אותה כבר אחרים עמים שבעוד ומשיתברר, הזר . של בקדושתו ממש היא קדושה שקדושתה להתחיל נאלצים אנו ואילו מלאכודהמלחמה, את ללמוד שיחדלו כך, על לדבר יכולים מחפשת ואינה פילפולים רוקמת אינה הזאת הנפש הרי — הזאת המרה המלחמה בלימוד ביותר הקדוש "התנאי עולמי : לשלום התנועה של לוחותיה על חורתת אלא אמתלאות, אותנו" . גם להרוג יוכלו ולא רשאים יהיו שלא — הוא עולמי לשלום בוודאי אב . בתור פשוט אלא לאומי, יהודי בתור רק לא תומך אני זה בניסיון הנה נימוקים על-ידי גם נדחף עצמו חש שהוא להודות, ציבורי עסקן בשביל קורקטי זה אין זהב, שרשרה סוחב מאתנו אחד כל בכך . מודה אני אבל בלתי-קורקטי, זה יהיה : פרטיים באותו רוצה איני כי לנחלה . תיפול היא מי בידי עצמו, את לפעמים שואל אחד וכל בחלון, המתחילים שלנו, פסי-הברזל של הסופית התחנה באותה — השחור התהום "תוספת" בתור רק אולי בהתחלה — אידיאולוגיות פנינים ומחפש יהודי ילד יושב ידו שעל הזר . ברחוב — ) 1930 . 10 . 13 היום״, "דאר ושלנו״, שלו ( ״הבנים 4 שלו "הבנים הנודע במאמר המופיע מזה שונה נוסח הוא הנ״ל הקטע אגב, ידוע לא ; למדינה״ "בדרך בכרך ובתרגום האידי במקור שאיננו נוסח ושלנו״, במקורו . עברית נכתב הוא ושמא זה, נוסח של מקור-התרגו□ לנו — והפרתו "חד-נס״ של הזאת הבעיה את ז׳בוטינסקי של ליבו כאב כמה ער במקוצר■ כאן המובאים בן-גוריון, דוד אל מכתבים שני מעידים כך על : 1935 . 3 . 30 ב- בצ׳יקאגו נכתב הראשון והבאת תנועתכם, שכינת על הטהורה ה״מעמדיות" השפעת את מגזים שהנני לי אמרת בטוח האם : שאלתי אז גם ״שעטנז״ . אין עתה בשכינתך כי באמת, המראים, מאמריך לי לא כי ( אם האמנתי לא בלבבי גמור . בביטחון "הן" ענית כזה ? הוא המו׳נכם שגם אתה 234 חד - נס
|
|