|
עמוד:10
10 אברהם פרנק נוספים . יש בהם שלוש תכונות הדרושות לשם כך : הם עוסקים במגוון רחב של נושאים, הם קצרים ותמציתיים, והם מציגים תזה ברורה לגבי כל נושא . מי שיבחר לפתוח דיון באמצעות מאמר מן המבחר שמציע הספר, ייצור באמצעותו גירוי כבר בנקודת הפתיחה . והערה אחרונה חשובה : בין המאמרים שפרסמתי, אשר חלקם מופיעים בספר זה, יש ביטויי התנגדות רבים לדרכו של שר החינוך בשנים אלה, גדעון סער . אני יכול להניח שהדברים הובאו לידיעתו והוא לא אהב אותם, אבל מבחינתי אין כאן כל עניין אישי . איני מכיר את השר, ואני מתרשם שהוא אדם בעל רצון טוב ; אי-לכך, כל מה שנאמר כאן מתייחס לדרכו החינוכית בלבד . ומשהו עליי : התחלתי את עבודתי החינוכית ב- ,1973 תקופה קצרה לאחר גמר שירותי הצבאי, ומאז אני לומד ופועל בתחום זה כל השנים . שימשתי מורה ומחנך כיתה, וכיהנתי כמנהל בית ספר תיכון במשך שש-עשרה שנים . לאחר פרסום הדו"ח של ועדת דברת ( ב- 2005 ) , הקמנו מספר מנהלי בתי ספר ארגון מנהלים עצמאי בשם "אומ"ץ חינוכי" . סברתי אז, וכך אני סבור עד היום, שניהול בית ספר הוא דיסציפלינה נפרדת מהוראה, ומצדיק ארגון מקצועי נפרד . היוזמה לא צלחה, אבל הובילה אותי, בשנת 2007 כאשר פרשתי לגמלאות, לעשות דוקטורט באותו נושא . היום אני מעורב בפעילויות חינוכיות שונות וכותב בנושאים חינוכיים . אברהם פרנק דצמבר 2012
|
|