הקדמה

עמוד:9

9 מתרבות של בחינות – לפדגוגיה עכשווית האוטונומיה, את השינון והחשיבה ; ששת המאמרים בשער החמישי מתמקדים בבעיותיה של השיטה הבגרותית בישראל ובהשלכותיה הקשות על המערכת כולה ; חמשת מאמרי השער השישי בוחנים את מה שמכנים "חינוך ערכי", מונח מעורפל שיש לעשות בו סדר, וכמה היבטים ספציפיים שלו ; השער השביעי, שעוסק באוריינות לשונית ומתמטית, מתייחס למה שנעשה או אינו נעשה אצלנו כשורה בתחום זה ; השער השמיני על טכנולוגיה וחינוך מקצועי מייחד לנושא מאמרים הכוללים התייחסות לוויכוח על חינוך מקצועי נפרד בישראל - כן או לא ; בשער התשיעי כלולים שני מאמרים על מצבם של מנהלי בתי הספר ועל היעדרם ממעורבות "פוליטית" בסוגיות חינוכיות ארציות ; השער העשירי מתייחס למורים, תלמידים והורים, ומייחד שנים-עשר מאמרים לגורמי מפתח אלה ; השער האחד-עשר עוסק במרוכז בחינוך אלטרנטיבי-עתידי ; השער השנים-עשר בוחן את הקשר החשוב בין חינוך לכלכלה ; ואילו השער השלושה-עשר, האחרון, מציג את הצורך האקוטי בגוף שיבצע תכנון אסטרטגי ארוך-טווח למערכת החינוך שלנו . חלקו האחרון של הספר, שנקרא סיכום ומבט קדימה : מצריכת מידע לייצור ידע, ולא פורסם עד כה, מציג באופן מסודר ובהרחבה את השקפתי על מערכת החינוך וכיצד נכון שתיראה בתוך שנים אחדות . הספר עשוי לעניין את ציבור המורים והמחנכים, אנשי אקדמיה, אנשי משרד החינוך, הורים ואנשים נוספים שתחום החינוך קרוב ללבם . לשמחתי, מספרם של אלה עלה מאוד בשנים האחרונות . הספר קורא לקוראיו לנקוט עמדה אקטיבית כלפי מערכת החינוך, ליזום פעילות או להצטרף לפעילות קיימת - יש היום גופים חוץ- ממסדיים רבים שפועלים במרחב הציבורי - למען מערכת טובה יותר עבור ילדינו ונכדינו . אני סבור שהמאמרים המקובצים בספר יכולים לשמש בסיס לדיונים רבים בכיתות הלימוד, בחדרי המורים, באקדמיה ובמקומות

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר