|
עמוד:10
הקדמה 10 המפגשים עם צוותי ההוראה מצד אחד ועם ההורים התוהים מצד שני עזרו לי להבין ולשכלל את התובנה כי ילדים לומדים בדרכים רבות : דרך הגילוי, דרך החיקוי, דרך החושים, דרך חבריהם הילדים ; ומה שלא ניתן ללמד ילדים — ייעשה דרך משחק . ילדים לומדים טוב יותר דרך משחק, שיחה ועשייה בכל מצב ביומיום . הספר מספק כלים, פעילויות ומשחקים עם ילדים בגילי הגן ( 7 – 3 ) בתחום טיפוח החשיבה החשבונית . ניתן למצוא בו רעיונות להפעלות ולמשחקים הקשורים לחיים בבית, בחצר, בגינה, במוסך, בסופרמרקט, בנסיעה, בטיול ובכל מקום שאתם נמצאים בו עם הילדים . "ילד פעיל הוא ילד לומד . " ( פיאז'ה ) הבית הוא הסביבה הטבעית שבה ילד מתפתח . בסביבה זו ניתן לראות כר נרחב של התנהגויות מגוונות של ילדים בשגרת היומיום, על כל יכולותיהם וקשייהם . הרעיון העומד מאחורי התוכנית המוצגת בספר הוא להביא אליכם, ציבור ההורים לילדים בגיל הרך, סבים וסבתות ואנשי חינוך לגיל הרך, את חוויית ההצלחה במתמטיקה . הספר יכול לעזור לכל מי שרוצה לדעת כיצד לפתח הבנה משמעותית של רעיונות מתמטיים, וכיצד לפתח את החשיבה המתמטית, תוך כדי התנסות חווייתית
|
|