הקדמה אישית

עמוד:10

10 | של מי הילד הזה ? יחסי הורים עם בתי הספר של ילדיהם אנשי חינוך בתפקידים שונים והורים . כמו כן העמדנו לרשות הורים שילדיהם מופנים לוועדות הֲשָֹמָה חוברת ובה הסבר מפורט על תהליך ההשמה על כל שלביו . כאשר עברתי לנהל את השירות הפסיכולוגי ייעוצי של משרד החינוך ( שפ"י ) , הקמתי את האגף לתלמידים עם ליקויי למידה . אגף זה העלה למודעות של מערכת החינוך את הקשיים של התלמידים הללו ושל הוריהם, החל לנהל את הנושא - שהיה פרוץ עד אז - ולהסדיר את תהליכי העבודה בבתי הספר באשר לאיתור, אבחון וטיפול בתלמידים אלה . השירות הפסיכולוגי ייעוצי העמיד לרשות המערכת ולרשות ההורים אנשי מקצוע בעלי ידע עדכני ובעלי מודעות לזכותם של הילדים והוריהם לקבל את הטיפול הדרוש להתפתחותם . במקביל, האגף שימש כתובת להורים שנזקקו לסיוע כדי להבין את קשיי הילדים ואת דרכי ההתמודדות עמם . נוסף לחוזר מנכ"ל, שהנחה את הצוותים כיצד לנהוג בתלמידים עם ליקויי למידה, האגף פרסם חוברות המיידעות את ההורים באשר לאופי הליקויים ולדרכים להתמודד עמם ובאשר לזכויותיהם במערכת החינוך . ספר זה משלב אפוא את הידע העיוני והמעשי שצברתי בכל שנות עבודתי . אני מאמינה בכל לבי בעבודה משותפת ובתקשורת זורמת בין הצדדים . כל העדויות מצביעות על כך ששיתוף פעולה בין הורים ומורים הנו חיוני להתפתחותם התקינה של הילדים . התובנה שאליה הגיעו דורות רבים לפנינו, ש"נדרש הכפר כולו כדי לגדל ילד אחד", מקבלת היום משנה תוקף, כשמימוש יכולותיו של הפרט עומד בראש סולם העדיפויות . דברי תודה והערכה אנשים רבים עמלו על הבאתו של כתב היד למצבו הנוכחי, וכולם יעמדו על הברכה : תודה לד"ר מיכל גולן, מנהלת מכון מופ"ת, על האמון שנתנה בי ובספר . תודה לד"ר יהודית שטיימן, ראש הוצאת הספרים והעורכת הראשית, על מעורבותה המקצועית בתהליך הוצאת הספר לאור . תודה לד"ר אריאלה גידרון, העורכת האקדמית של מכון מופ"ת, שבדרכה המיוחדת סייעה לי לחשוב מחדש על אופן הבאת הדברים לדפוס, על השמטות ועל הוספות, ועל ארגון הספר מחדש . העבודה המשותפת הייתה חווייתית ומועילה מאוד .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר