פתח דבר: איך ספר נולד?

עמוד:10

10 | ״ללכת בין הטיפות״ : אסופת מחקרים על השותפות בין הורים למורים הקשר בין הוריהם לבין מוריהם . מדבריהם של הבוגרים עלו בעיקר הגורמים המשפיעים על איכות הקשר בין הורים למורים, מרכזיותו של הילד בקשר זה ודרכים לשיפור היחסים . אפילוג ערן גוסקוב לוקח אותנו במאמר האחרון בספר אל הקבוצות הלא ציוניות בחברה הישראלית – ערבים וחרדים – וחושף את הפער, המשותף לשתיהן, בין המסרים הממלכתיים הפטריוטיים שמעבירה מערכת החינוך, לבין המסרים המועברים לילדים בבית . בסיום הפרק משורטטים קווים כלליים של חינוך אלטרנטיבי – חינוך לפטריוטיזם אזרחי מכיל וסולידרי . תודות ברצוננו להודות לכותבי הפרקים, אשר גייסו את הניסיון המעשי ואת הידע העיוני בסוגיית הקשר בין הורים לבין מערכת החינוך . החומרים המעניינים והתובנות החשובות שהעלו על הכתב יוכלו לשמש אנשי חינוך, הורים ותלמידים המבקשים לקדם שותפות מיטבית במערכת החינוך ולהשפיע בכך על איכות החיים של הפרט והחברה . ברצוננו להודות לפרופ' מיכל בלר, נשיאת מכללת לוינסקי לחינוך, על התמיכה המתמשכת בפעילותו של מרכז מהות ועל מעורבותה הפעילה בו . תודה גדולה לגב' בטי ריטבו, מנהלת תחום הורים ומשפחה באגף שפ"י במשרד החינוך, על השותפות המלאה במרכז מהות מאז הקמתו ועל הסיוע והתמיכה שהעניקה במסירות ובמקצועיות בכל תחומי הפעילות . תודה מיוחדת לפרופ' אודרי אדי - רקח, מומחית בין - לאומית בתחום הקשר בין הורים למערכת החינוך, על הליווי ועל התמיכה – עצותיה המצוינות העצימו את פעילות המרכז ותרמו להוצאת הספר לאור . אנחנו מודים לגב' אסתר קנטרוביץ, מזכירת רשות המחקר, ולגב' רונית חקוק, עוזרת המחקר ברשות המחקר במכללת לוינסקי לחינוך, על הסיוע בכל השלבים של כתיבת הספר והוצאתו לאור . אנחנו מבקשים להודות לאנשי הוצאת הספרים של מכון מופ"ת שליוו את הוצאת הספר לאור לכל אורך הדרך : לד"ר דודו רוטמן ראש ההוצאה, לד"ר יהודית ברק ולד"ר יהודית שטיימן העורכות האקדמיות, לעדי רופא עורכת התוכן והלשון האחראית ולמאיה זמר העורכת הגרפית . תודה מיוחדת לתמי בורשטיין על עריכת התוכן והלשון המעולה של הספר .

מכון מופ"ת


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר