|
עמוד:8
8 | ״ללכת בין הטיפות״ : אסופת מחקרים על השותפות בין הורים למורים ובתואר השני ; ( ד ) קיום הכינוס המחקרי הארצי הראשון של מרכז מהות – "מבטים מצטלבים" – במכללת לוינסקי לחינוך ב - 18 באוקטובר 2018 ; ( ה ) הפצת קול קורא לפרסום מאמרים בספר הכינוס ; ( ו ) פרסום ספר הכינוס ( בהכנה ) . מה בספר ? בספר שלושה שערים, המביאים נקודות מבט שונות על הקשר שבין תלמידים, הורים ומורים וגננות בגילאים השונים במערכת החינוך . השער הראשון מתמקד בקשר שבין הורים, גננות ומורים בגיל הרך . לורן ארדרייך דנה במאמרה בשימושים שעושות גננות ומורות בגיל הרך בתקשורת דיגיטלית עם הורים . היא מראה כיצד סביבה זו מאפשרת להורים אינטימיות ומסייעת להם להשלים את העבודה החינוכית, אך גם כיצד פיתחו המחנכות שיטות שונות לבסס במדיה דיגיטלית תרבות שימוש המגבילה את כוחן של הרשתות החברתיות של ההורים . סיגל אופנהיים - שחר ואיריס ברנט עוסקות במאמרן בהכשרה להוראה בגיל הרך – שדה חינוכי שנחקר מעט מאוד בהקשר של יחסי הורים ומורים . הן בוחנות התנסויות של סטודנטיות בדיאלוג עם הורים וחושפות את הפער בין המסר המעודד אותן לחזק דיאלוג שיתופי עם הורים, ובין הקושי ליישם זאת בפועל . רונית רמר ויצחק גילת מראים במאמרם כיצד גננות מתמודדות עם הורים המערערים על סמכותן המקצועית . הם מנתחים סיפורי מקרה של גננות על התנסויותיהן בחוויות של ערעור סמכותן, ומזהים את דפוסי התמודדות שלהן עם מאבקי כוח אלה . התרומה המעשית של המחקר יכולה להתבטא בשיפור הדרכת הגננות ובסיוע להן להתמודד עם תחום זה בעבודתן . מרים בראואר וקלודי טל מתבוננות במאמרן בקשר בין הצוות החינוכי, ילדי כיתה א' וההורים, ובוחנות כיצד תופס כל אחד מהם את תפקידו ואת תפקיד האחר בהסתגלות הילדים לכיתה א' . ממצאי המחקר מצביעים על נקודות דמיון בתפיסותיהם, אך גם על פערים – בעיקר בסוגיית גבולות הקשר : ההורים ביקשו להתעדכן ולקבל הדרכה והכוונה, ואילו המורות חשו לעיתים שפניות ההורים אליהן מיותרות . השער השני מתמקד בקשר שבין הורים, מורים ומנהלים בבית הספר . ענת כורם בוחנת במאמרה כיצד אנשי חינוך תופסים את השותפות עם ההורים בסיוע לתלמיד בפיתוח כישורים חברתיים . עוד היא נדרשת לפעולות שנוקטים אנשי חינוך כדי לחולל שינוי לטובה בקשר שבין הילד להוריו ולסייע
|
|