רקע תאורטי

עמוד:15

צרכים מיוחדים עם התמודדות סבים לנכדים 15 לתמיכה בהורים ועשויים לסייע רבות להתמודדות המשפחה עם האתגרים שהסבים יוכלו לסייע למשפחה הם צריכיםכדי . עצ"מפניה ילד לשמציב מודלים שונים המתאריםש י . עצ"משנכדם הוא ילד ה ידיעהלהשלים עם . עצ"משלבים בהתמודדות הורים עם אתגרים של ילד עצ"מהמחסור היחסי במידע על דרכי ההסתגלות של סבים לנכד בשל . האם הסבים עובריםעצ"מכיצד מתמודדים סבים עם נכד בחרתי לשאול נכדם / שילדםהידיעלשלבים דומים לשלבים שעוברים ההורים בהסתגלות צריכיםשהסביםוהאתגרים המרכזיים יות עיקר ה , מה התחושות עצ"מהוא לדעתי, . זו ומה מקורות העוצמה שיש לסבים בהתמודדותאיתםלהתמודד לסייע לסבים להתמודד, לרתום אותם לסייע ביעילותכדימידע זה נחוץ למשפחה ולנכד . 15 סבים, ריאיון אחד היה משותף . 5 - סבתות ו 18 משתתפים, 23 רואיינו מהמרואיינים הם סבים לילדים עם לקויות למידה, לקויות קשב או בעיות סביםהם התנהגות, שלושה הם סבים לנכדים עם לקויות שמיעה, שלושה לנכדים עם תסמונות האחראיות לקשייםסביםים הםלנכדים עם פיגור ושני זיים או קוגניטיביים . פי סטודנטיות לתואר שני בחינוך . חצי פתוחיםראיונותמתודת המחקר הייתה הן . ראיינו את הסבים והסבתותהלומדות במכללה אקדמית להכשרת מורים ניכר כי הסבים נענוהיה . מספרקיבלו הדרכה כיצד לראיין ואף צפו בראיונות היו שאמרו למראיינות כי הריאיון . הרגישיםעל אף הנושאיםראיונותברצון ל מסרים לעולם והיו שראולהעברתאיון כלי י, היו שראו בר " עושה להם טוב " הוצאו תמותראיונות ה הוקלטו ושוקלטו . מראיונותהבריאיון כלי לאוורור . התמות נוצרו בזמן הריאיון החצי מובנהמקצתראוי לציין כימשותפות . ניתוח הראיונות . נוצרו בזמן האחריםו מותת הממצאים מאורגנים לפני שכיחות הופעת התמות בראיונות . תמה א : תגובה בזמן קבלת המידע על הנכד תמה זו נוצרה בעת הכנת הריאיון מתוך מטרה לבחון האם הסבים חוו תחושה של הכחשה האופיינית לשלבים ראשונים של התמודדות ההורים . שכל המרואיינים נשאלו על מחשבותיהםועל אףראיונותהמשמונה עשר

שאנן : המכללה האקדמית הדתית לחינוך - הוצאה לאור


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר