פתח דבר

עמוד:11

11 הדור האבוד של האספרגר אונים וקשיים מרובים, משום שאבחנה נכונה עשויה להועיל להם רבות . למרבה הצער, היכרות עם מאפייני האספרגר כמעט אינה מופיעה בתוכניות הלימודים וההכשרה במקצועות בריאות הנפש, כך שמטפלים רבים אינם זוכים ללמוד עליהם וכתוצאה מכך אס"ים רבים אינם מאובחנים כיאות . מטרתי בספר זה היא אפוא לנסות להעלות את המודעות של מטפלים ומטופלים כאחד לפרופיל המאפיינים של אספרגר / אוטיזם בתפקוד גבוה בקרב מבוגרים, על מנת לסייע להם להגיע לאבחנות מתאימות יותר, וכן להציע דרך טיפול המתאימה לאס"ים מבוגרים, שכן גם היצע הטיפולים המתאימים להם מצומצם מאוד . יש פרדוקסליות מסוימת בבקשה להרחיב את ההיכרות עם תופעת האספרגר, מאחר שידע בלתי מבוטל בנושא התגבש בעשורים האחרונים ומופיע כיום הן בספרות המחקרית והן במאמרים ובעדויות שונות במרשתת, וכן בייצוגים הולכים ורבים לאספרגר בתרבות - בסרטים, ספרים וסדרות טלוויזיה - המשקפים את הממדים הנרחבים של התופעה בימינו, ועם זאת נראה שעדיין מדובר במעין יקום מקביל, רוחש ומבעבע, שהידע הרב שבו עדיין אינו זמין דיו לציבור הרחב בכלל ולקהילה הטיפולית בפרט . לשמחתי, הזדמן לי ללמוד על תופעת האספרגר מהשטח : נקודת הפתיחה שלי לכך היתה בטיפול שבו העלתה המטופלת אפשרות זו ועוררה את התעניינותי בנושא ; במהרה נוכחתי עד כמה תופעת תת- האבחון של אספרגר רווחת ובעייתית והחלטתי לכתוב על כך מאמר, על מנת להעלות את המודעות לנושא ( ראו בלומרוזן-סלע 2014 ; המאמר, בשינויים קלים, מובא גם בספר זה בפרק על "יעל" ) . מאמרי זה עורר, להפתעתי, התייחסויות למכביר, ורבים פנו אליי והעידו שבאמצעות המאמר הם התוודעו לאפשרות שאולי להם, לקרוביהם או למטופליהם יש אספרגר ; התייחסויות רבות אלו מעידות שוב מה רב שיעור חשוכי האבחנה של אספרגר באוכלוסייה . מבין הפניות המרגשות הרבות שזכיתי להן בעקבות אותו מאמר בחרתי לשתף

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר