מבוא – ברוכים הבאים ל'גיל הנעלם'

עמוד:11

ע ת ה תב ו נ ה | 11 עדיין לא ברורות לנו וחסרות לנו עדיין 'הוראות ההפעלה' שלה . חשיפת מתנת תקופת החיים החדשה ו'הוראות ההפעלה' שלה היא הנושא של ספר זה . לכל אלה הגעתי רק לאחר מסע מחקרי-התנסותי מרתק, שנמשך כבר למעלה משלוש-עשרה שנים, שבו התנסיתי על עצמי הלכה למעשה ביישום של תקופת החיים החדשה ובפירותיה . אני משתף אותך הקורא גם בתיאור המסע הזה כדי להמחיש לך שהטיעונים שאני מעלה בספר אינם תיאורטיים בלבד, הם מעשיים וגם אתה יכול להתנסות בהם . את מה שבתחילת המסע שלי חוויתי כ'הגיל הנעלם' עתה יכולתי לחוות כ'תבונת הגיל החדש' . הגיל החדש הזה הוא חדש לא במובן שאנו מתייחסים ל'חדש' כאשר אנחנו קונים חולצה חדשה או רכב חדש, אלא במובן עמוק יותר ומרחיק לכת . ה'חדש' בהקשר זה הוא בהבנה שהגיל הכרונולוגי שבו מצופה כי נצא לפנסיה - והוא מסמן חברתית את המעבר מתקופת הבגרות לתקופת הזקנה - אינו הגיל המשמעותי לנו בתקופת החיים החדשה . הגיל המשמעותי לנו בתקופת חיים זו הוא 'הגיל התפקודי' שלנו – הגיל המשקף כיצד אנחנו מתפקדים גופנית, שכלית, מנטלית וחברתית . הגיל התפקודי שלנו הוא שיקבע מעתה הן את איכות חיינו והן את תוחלת החיים האישית שלנו . באמצעות ההתמקדות בו נוכל להפוך את תקופת החיים שלפנינו לתקופה של צמיחה אישית . בספר שלושה חלקים . החלק הראשון של הספר - 'המסע מהגיל הנעלם לתקופת התבונה' מתאר את מסע הגילויים שעברתי עד שהבנתי את מהותה של תקופת החיים החדשה ואת האפשרויות החדשות שהיא פותחת בפנינו . בחלק השני - 'לקראת תיאוריה של תקופת התבונה', אני מניח את הבסיס לתיאוריה של 'תקופת

ספרי ניב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר