מבוא

עמוד:8

8ביבליוגרפיה ( יג ) וְכָל הָעָם יִשְמְעוּ וְיִרָאוּ וְלֹא יְזִידוּן עוֹד : ס עָלַּי מֶלֶךְ כְּכָל ( יד ) כִּי תָבֹא אֶל הָאָרֶץ אֲשֶר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ וִירִשְתָהּ וְיָשַּבְתָה בָהּ וְאָמַּרְתָ אָשִימָה הַּגוֹיִם אֲשֶר סְבִיבֹתָי : ( טו ) שוֹם תָשִים עָלֶיךָ מֶלֶךְ אֲשֶר יִבְחַּר ה' אֱלֹהֶיךָ בוֹמִקֶרֶב אַחֶיךָ תָשִים עָלֶיךָ מֶלֶךְ לֹא תוּכַּל לָתֵת עָלֶיךָ אִיש נָכְרִי אֲשֶר לֹא אָחִיךָ הוּא : וְלֹא יָשִיב אֶת הָעָם מִצְרַּיְמָה לְמַּעַּן הַּרְבוֹת סוּס וַּה' אָמַּר לָכֶם לֹא ( טז ) רַּק לֹא יַּרְבֶה לוֹסוּסִים תֹסִפוּן לָשוּב בַּדֶרֶךְ הַּזֶה עוֹד : ( יז ) וְלֹא יַּרְבֶה לוֹ נָשִים וְלֹא יָסוּר לְבָבוֹ וְכֶסֶף וְזָהָב לֹא יַּרְבֶה לוֹ מְאֹד : מְלַּכְתוֹוְכָתַּב לוֹאֶת מִשְנֵה הַּתוֹרָה הַּזֹאת עַּל סֵפֶר מִלִפְנֵי הַּכֹּהֲנִים הַּלְוִיִם : וְהָיָה כְשִבְתוֹעַּל כִּסֵא מַּ ( יח ) עִמוֹוְקָרָא בוֹכָּל יְמֵי חַּיָיו לְמַּעַּן יִלְמַּד לְיִרְאָה אֶת ה' אֱלֹהָיו לִשְמֹר אֶת כָּל דִבְרֵי הַּתוֹרָה ( יט ) וְהָיְתָה הַּזֹאת וְאֶת הַּחֻקִים הָאֵלֶה לַּעֲשֹתָם : ן יַּאֲרִיךְ יָמִים עַּל מַּמְלַּכְתוֹ ( כ ) לְבִלְתִי רוּם לְבָבוֹמֵאֶחָיו וּלְבִלְתִי סוּר מִן הַּמִצְוָה יָמִין וּשְמֹאול לְמַּעַּ הוּא וּבָנָיו בְקֶרֶב יִשְרָאֵל : סי כ ו ם ה ל כ ו ת ה ת ו ר ה שתי הפרשיות, זו של ויקרא וזו שבספר במדבר, עוסקות בנושא מתחום הכפרה . כיצד מכפר יחיד שחטא בשוגג והתגלתה לו חטאתו . שתי הפרשיות עוסקות בחוטא בשגגה ורק בו . ההנחה היא שהחוטא במזיד עונשו כרת . לגבי החוטא בשוגג, מבחינת המשנה הן העדה כולה, הן הכהן לפי הפרטים בטבלה להלן . יחיד תחטאת, וזאן הנשיא, כולם חייבים קורבן המשיח, הן היחיד וה מזיד נזכר בספר במדבר אך רק דרך אגב . המשנה בפ"א מ"ד עוסקת במצב של חטא במזיד . ס י כ ו ם הל כ ו ת ה ת ו ר ה ויקרא במדבר פר ועוד פר ? פר ושעירקהל בשגגה - קהל במזיד עז נפש אחת בשגגה כרת במזידנפש אחת פר כהן המשיח בשגגה שעיר עזיםנשיא בשגגה

הוצאת משנת ארץ ישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר