1 הלא־מודע והפסיכואנליטיקאי כחלק ממנו

עמוד:14

14 מרקו מאואס אפשר לראות בחלק התחתון של הנוסחה שהתוצאה היא "ידע מצטבר" ( . . . 3 2, 1, ) ; אבל זאת תוצאה "לכאורה", אפקט של הטיפול . האנליטיקאי מחזיק בידע הזה לכאורה . הוא נפרד מהידע שנמצא למטה, כי ישנו קו הפרדה . הסובייקט S נמצא מתחת לקו, אך מחוץ לסוגריים הכוללים את המסמנים של הידע ש"כבר שם" . הלא-מודע-סובייקט : לא-מודע כזמן, זמן של הזדמנות כך יוצא שהפירוש אינו פירוש של הידע ש"כבר שם", אלא נהפוך הוא, הפירוש נולד מההזדמנות, הוא שייך לזמן אחר . הפירוש שייך לזמן של קוהלת, פרק ג - הזמן של הרגע הנכון, של ההזדמנות, הזמן המתאים : לַכֹּל זְמָן ; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם׃ עֵת לָלֶדֶת וְעֵת לָמוּת ; עֵת לָטַעַת וְעֵת לַעֲקוֹר נָטוּעַ׃עֵת לַהֲרוֹג וְעֵת לִרְפּוֹא, עֵת לִפְרוֹץ וְעֵת לִבְנוֹת׃עֵת לִבְכּוֹת וְעֵת לִשְׂחוֹק, עֵת סְפוֹד וְעֵת רְקוֹד׃עֵת לְהַשְׁלִיךְ אֲבָנִים וְעֵת כְּנוֹס אֲבָנִים ; עֵת לַחֲבוֹק וְעֵת לִרְחֹק מֵחַבֵּק׃עֵת לְבַקֵּשׁ וְעֵת לְאַבֵּד, עֵת לִשְׁמוֹר וְעֵת לְהַשְׁלִיךְ׃עֵת לִקְרוֹעַוְעֵת לִתְפּוֹר, עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר ( קהלת ג, א - ז ) . דוגמה מצוינת נמצאת בספרו של קרדינר ( Kardiner ) האנליזה שלי 12 קרדינר מספר על הפגישה הראשונה עם פרויד, שבה עם פרויד . הוא מציג לפרויד שרטוט ביוגרפי של עצמו . פרויד מפסיק אותו בשאלה : "ומה קיבלת מהאנליזה שלך עם ד"ר פרינק ( Frink ) ? " וקרדינר משיב : "שום דבר" . הוא ממשיך בשרטוט . לבסוף, פרויד אומר לו שיש לו אישיות שמעניין מאוד לעבוד עמה, אבל הוא רוצה לתקן נקודה אחת . "אמרת שלא קיבלת שום דבר מהאנליזה עם ד"ר פרינק, אבל קיבלת ממנה משהו" . "מה קיבלתי ? " - שואל קרדינר . "נוירוזה קטנה" - עונה פרויד בקצרה . האנליזה מתחילה בפגישה הבאה .

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר