פתח דבר

עמוד:12

12 | ד"ר גילת טרבלסי ובנימה אישית : במסגרת תפקידי, אני עומדת מול צוותי ניהול והוראה, מול פרחי הוראה בתוכניות מגוונות, מול מורים ותיקים, ולעיתים גם מול קובעי מדיניות ומקבלי החלטות . כולם רוצים להכיל , ורבים קובלים על כך שהם אינם יודעים איך להחיל . הם נוהגים לשאול : "למה לא מלמדים אותנו אסטרטגיות הוראה ולמידה ? " ו"איך אפשר לבצע את כל ההתאמות האלה בכיתה הטרוגנית, מרובת תלמידים ? " ואני עונה : הטרוגנית ? מישהו מכיר קבוצה של אנשים שאינה הטרוגנית ? אפילו לתאומים זהים יכולים להיות צרכים שונים וכיווני עניין אחרים . להוראה מותאמת יש גם הערכה מותאמת, לפני, במהלך ובתום כל תהליך . ה"לפני" נועד להעריך את החוזקות ואת הצרכים שיאפשרו למפות את הרקמה האנושית העדינה, לקבוע מטרות ודרכים ; ה"במהלך" נועד לבחון את הכיוונים, את הדרך שלפעמים צריך גם לשנות, כטבעו של תהליך דינמי ; וה"בתום" נועד להעריך את השינוי, לזקק את הרכיבים שנמצאו יעילים ומקדמים, ולאפשר הצבת יעדים חדשים . אין "טיפים חקוקים באבן" שיתאימו לכל מצב . קיימת נקודת מוצא שבה אנחנו פוגשים את התלמידים . אם נפעל להכירם, נוכל להתאים להם את הדרך, את השיטה ואת האסטרטגיה שיובילו אותם באופנים שונים להשגת אותן המטרות . אין בי שיפוטיות, ואף לא טיפה של ציניות . מניסיון רב שנים כמורה, כמדריכה וכמרצה, אני יודעת שמי שבוחר

ספרי ניב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר