פתח דבר

עמוד:11

מתאים לי ? ! | 11 החשיבה של המורה קשורה בתחושת המסוגלות שלו לייצר למידה משמעותית וחוויות הצלחה עבור תלמידיו . הצלחה זו היא המחוללת של המוטיבציה הפנימית שלו ללמוד ולהתפתח, להמציא, להתאים, לשאול ולהגשים . סקרנות של מורה מעוררת סקרנות של תלמידים . ההתנהגות של המורה מושתתת על האמון ההדדי בינו לבין תלמידיו, על האהבה שאינה תלויה בדבר ועל הכוונה האמיתית שלו ללמוד את צורכיהם, את מאפייניהם, את תחומי העניין שלהם ואת הסוגיות הרלוונטיות לעולמם, לגילם ולנורמות התרבותיות שמהן הם מגיעים . תפיסת ההתנהגות המורית מבוססת על חקר מתמיד, ביטול הנחות מוקדמות ו"מובן מאליו", תוך אמונה בשאיפה ההתפתחותית הטבעית של התלמיד להצליח, לקבל משוב חיובי ולהתקדם למקום שנתפס עבורו כמשמעותי . זו, דורשת ענווה לצד מנהיגות, דעת לצד למידה מתמשכת ומתמדת לאורך החיים, קשב לצד הקשבה, הכלה לצד הצבת גבולות ברורים והרבה אמונה בתהליכים מתמשכים, משום שזוהי התנהגות תבונית, לא קסם . ההתנהלות, אם כך, קשורה ביכולת של המורה לחבר את החשיבה ואת ההתנהגות שלו לתרגום מעשי של "ארגז כלים" מושכל ורב ממדי המאפשר לו לשלוף, על-פי צורך, את ההיענות לצרכים ולתפקודים מגוונים, מתוך גמישות מחשבתית, ביטחון בהתנסות והצבת יעדים להוראה וללמידה מותאמות .

ספרי ניב


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר