|
עמוד:11
11 הקדמה נשכח - בפרק הבלתי . של קודמו " ביקורתי מתמיד עם המחקרים הסמכותיים חולק אידל , " ( תיאורגיה יהודית קדומה " , 7 פרק ) היבטים חדשים : קבלה של שלום " . מסורת וחידוש בריטואל של המקובלים " מאמרו הגדול של שלום על אינה גורמת לשום דבר ואינה " ש , יד את הפולחן של היהדות הרבנית מנג הגאון המחדש , ( 1572 - 1534 ) י " לפולחנים שייסד האר , " משנה שום דבר שב המיתוס , על פי שלום , י " בקבלת האר . שיצר את הקבלה המאוחרת בצפת המבוסס על , אידל רואה בכך את המיתוס הפרטי והחזק של שלום . ליהדות , כנגד זה . " נית בין גנוסטיות מיתית מנוצחת ורבנות מנצחת חלוקה פשט " , העצמת האל על ידי מעשי האדם , טוען אידל שהתיאורגיה היהודית העתיקה נראה לי שהדגש של אידל על . נמשכה לאורך כל התקופה הרבנית התקנית היבטים : קבלה היסודות האזוטריים בדת היהודית העתיקה עומד במרכז ספרו כפי , " ראשית השיבה לגישה אחרת ליהדות " ם שהוא מציין אתמשו חדשים . 1988 - שכתב בהקדשה בעותק שנתן לי ב שתיהן נובעות מחורבן המקדש : היא דת מאוחרת , כמו נצרות , יהדות היתה היהדות מהומה , לפני כן . לספירה 70 בירושלים על ידי הרומים בשנת שבקרבם ניצח שאול , שכללו גם את חסידי ישו , חולפת של כתות נאבקות יורשיהם הסופיים של . אחיו של ישו , ( יימס ' ג ) את יעקב ( פאולוס ) התרסי ועדיין נותרת החידה . היו מוחמד והאסלאם - האביונים - יעקב ואנשיו התשובה הקבלית היתה מאז ? מה היתה הדת היהודית הקדומה : הגדולה ת ומשמשת בעת מסקרנ - אפשרית ובה - תשובה שהיא בלתי , הקבלה : ומעולם רכיב בהשערות הסותרות על המקורות שלפני היות היהדות על פי שלום ועל . פי אידל , אבל בהחלט אפשר לכנותו יהודי גנוסטי , שלום לא היה גנוסטיקון יהודי שבה בחן דמויות מדהימות כשבתי , על בסיס היצירה המחודשת של הקבלה , זתי ויעקב פרנק באהדה לא פחותה משבחן את משה קורדובירו הע נתן , צבי מאחר שהקבלה אצל שלום מזוהה עם גאון רוחה של הדת . י וחיים ויטל " האר אלא אם כן ) לגבי שלום אפילו הנשמות הסוטות שבה אינן כופרות , היהודית בעניין זה אין אמנם לאידל מאבק מהותי עם שלום ( . לנצרות המירו את דתן אנשי חזון אינם אוהבים לחשוב על . מפני שהקבלה שלו נמרצת לא פחות שיח - דו " ואידל ודאי לא יקבל בברכה את תפישתי שה , עצמם כעל אנשי מדון שהוא מנהל עם שלום יש בו מן המודל החבוי במאבקו של יעקב " הביקורתי שם מקרב האלוהים שנועד לזכות אותו בשם החדש - חסר " ש אי " עם אותו
|
|