|
עמוד:13
מבוא : על הספר ומטרתו | 13 הפרק השלושה - עשר, של רעיה יואלי, מאפשר הצצה אל המתרחש בקבוצת הלימוד בתהליכי הכשרה ברוח הפדגוגיה הנרטיבית, הן בהכשרתם של מנהלים ומנהיגים הן בעשייתם בשדה . החיבור בין תאוריה למעשה, שהפדגוגיה הנרטיבית מאפשרת, מסייע למנהיגים לעתיד לפתח חותם אישי, למצוא סיפור מועדף של העצמי המנהיג ולפתח מסוגלות עצמית להתמודד עם קשיים בעבודת המנהיגות . בפרק הארבעה - עשר רונית קוריאל ושרית ברזילאי מאירות את יישומה של הפדגוגיה הנרטיבית בתהליך הכשרת מנחים בתוכנית סמ"ל, המושתתת על הנחת היסוד ששינוי הפרשנות של הסיפור האישי עשוי לחולל שינוי בחיי הלומדים והלומדות ולהובילם להצלחה בחייהם . בפרק החמישה - עשר רונית קורץ מתארת קורס שפיתחה והנחתה להכשרת מנחי קבוצות . נקודת המבט ממוקדת במנחת הקבוצה המביאה את הנרטיב האישי שלה אל ההנחיה, וכן ביחסי הגומלין בין הנרטיב של המנחה לבין הנרטיב של הקבוצה . הניתוח ממוקד במנחה, הצופה בתהליכים הקבוצתיים ובה בעת מנחה קבוצה ומטה קשב לנרטיבים דומיננטיים ולנרטיבים חלופיים בקבוצה . השימוש בלשון זכר ובלשון נקבה בספר משתנה, הן לפי ההקשר הן מתוך רגישות מגדרית . אם לא נכתב אחרת, כל הנאמר מכוון לנשים ולגברים כאחד . כמו כן, אם לא נכתב אחרת, כל הציטוטים המתורגמים בכל הפרקים הם של הכותבות, וכל שמות המשתתפות והמרואיינות בפרקי הממצאים הם שמות בדויים .
|
|