רבע להתחלה

עמוד:11

התנהג כרומאי” . ציווי זה מניח כי בכל אדם טמון טווח רחב מאוד של התנהגויות, כלים ומיומנויות, וכי ברוב המקרים אנו יודעים ( גם אם לא במודע ) לברור את זו המתאימה למרחב העכשווי שלנו או ללמוד דרך התנהלות חדשה . ממרחבי חיים אחרים אבל מוכרים לרובנו אני מבקשת להביא שתי דוגמאות פשוטות לסוגיות אלה . כשהייתי לראשונה בלונדון תהיתי לעצמי מה יש בעיר הזאת שבזכותו תייר שזה עתה נחת בה עומד בתור לאוטובוס כאילו היה אנגלי מלידה ? ומה יש בלונדון המשמר תרבות זו גם כשכמעט כבר אין אנגלים בעיר ; והדוגמה השנייה מלווה אותי מאז עבודתי במערכת החינוך . בבית הספר שניהלתי עבדה מורה בעלת יכולות של החלילן מהמלין . כל כיתה שקיבלה לחנך נהפכה בתוך זמן קצר לכיתה שנעים להיכנס אליה, בעלת תרבות של למידה, כיתה שגם המורים המקצועיים ביקשו ללמד בה . יכולת זו באה לידי ביטוי גם כשקיבלה את הכיתות המאתגרות ביותר בבית הספר . הייתי סקרנית להבין את התופעה, להבין מה היא עושה ואיזה מרחב ואווירה היא יוצרת שמאפשרים את השינוי הזה . עם השנים, כיועצת ארגונית, זכיתי ללוות ארגונים עסקיים, לעבוד ולנהל עמותה ( המכון הדמוקרטי – חברה וחינוך א ) , ללוות עמותות חברתיות אחרות, קהילות, מוסדות חינוך, אגפים במשרד החינוך ורשויות מקומיות, לחקור מרחבי חדשנות באירופה, ואף לתכנן, להקים וללוות כמה מרכזים כאלה בארץ . העבודה עם מגוון הארגונים סיפקה לי נקודת מבט רחבה וסייעה לי לזקק את תובנותיי : להבין מה יצר את השינוי אצל בעלי במקום העבודה החדש, מה יש בתרבות האנגלית ומה סוד קסמה של המורה . בספר זה אפרוש לפניכם את התובנות האלה : את המרכיבים התשתיתיים שכאשר הם נמצאים בארגונים הם מאפשרים לא . נשים הפועלים בהם – א בזמנו הוא נקרא “המכון לחינוך דמוקרטי” . רבע להתחלה 11

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר