מבוא

עמוד:12

21׀ כוחה של משמעות חכמים וקדושים סוּפים גדולים מימי הביניים, כמו רוּמִי שכתב, "מֵאָז 1 או עטאר, שכתב נִגְדַּעְתִּי מִן הַשָּׂדֶה נְהִי אִישׁוְאִשָּׁה מִזַּעֲקָתִי קוֹרֵא" ; אל המחפש הרוחני, "כִּי אַהֲבָה דִּבְּרָה בְּנָפְשְׁךָ, דְּחֵה עַצְמְךָ, דְּחֵה אֶת 2 הדרווישים גם אהבו לשבת בשתיקה, הַמְּעַרְבֹּלֶת שֶׁבָּהּחַיֵּינוּנֶחְרָבִים . " להיות יחד, ולזכור את האל בהרהור שקט . הדרווישים קוראים לסוּפיוּת "דרך האהבה" . ההולכים בדרך זו עורכים מסע לעבר האל, האהוב, הקורא להם לדחות את עצמיותם 3 אצל הסוּפים, ולא להפסיק לזכור ולאהוב אותו על כל צעד ושעל . אהבת האל והערצתו משמען אהבה והערצה של הבריאה כולה ושל כל אדם שהוא חלק ממנה . בלב מעשיהם נמצא רעיון ה"מוֹחָבָּת", רוחב לב מתוך אהבה . כשעברנו לביתנו החדש במונטריאול באו סוּפים מכל רחבי צפון אמריקה ושהו אצלנו במשך כמה ימים כדי לעזור להורי להפוך את בניין האבן, ששימש לפני כן כמשרד עורכי דין, לחלל שיתאים ל"מג'ליס" — להתכנסות הדו-שבועית לצורך מדיטציה . כאשר ערב אחד דפק על דלתנו חסר בית שביקש ארוחה ומקום לישון, הוא הוזמן פנימה . וכאשר החמיא אבי לאחד הדרווישים על הצעיף שלבש, נתן לו הדרוויש את הצעיף בעונג כמתנה . ( מאז הבינו בני משפחתי שצריך לחשוב היטב לפני שמחמיאים לעוד דרוויש על פריטים שברשותו . ) באירועים מיוחדים, כמו ביקורי שייח' או כשדרוויש חדש נכנס למסדר, סוּפים מקנדה ומארצות הברית לנו בבית המפגש במשך כמה ימים וישנו על כריות דקות בחדר המדיטציה, בספרייה, ובעצם בכל מקום פנוי . בלילה נשמעו הרבה נחירות וביום השתרכו תורים לחדר האמבטיה, אבל לא נראה שזה הטריד איש . הדרווישים היו מלאי שמחה וחום . במהלך סופי השבוע האלה הם אמנם הקדישו שעות רבות למדיטציה, אבל גם העבירו את הזמן בנגינת מוזיקה סוּפית קלסית על כלים פרסיים כמו תוף הדָּף השטוח וכלי הפריטה טָאר . את נגינתם ליוו תמיד בשירה סוּפית . אני ישבתי על שטיח פרסי בלוי והאזנתי, טבלתי קוביות סוכר בתה שלי כמו הדרווישים, וגם ניסיתי לעשות מדיטציה כמותם .

מטר הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר