תקציר

עמוד:13

13 תקציר בהתאם למערך הלימודים ולאיכות צוות ההוראה . גוף זה יהיה חייב להכיר היטב את כלל מסגרות החינוך החלופיות המותאמות לנערים חרדים . כמו כן, יהיה עליו להיות ניטרלי, ללא אינטרס לשלוח נערים למוסד לימודים מסוים או לרשת חינוכית כלשהי . על המרכז יהיו ממונים במשותף הממשלה ( משרד החינוך ) ועמותה בעלת ניסיון פדגוגי מוכח הזוכה להכרה ולהערכה בקרב מנעד רחב של קהילות חרדיות . על משרד החינוך לגבש תוכנית סדורה להקמתו של מרכז זה ולהִתקשר עם גוף ידע מקצועי, עדיף עמותה או ארגון חרדיים, לשם הקמתו והפעלתו . 3 . ה ק מ ת א י ג ו ד א ר ג ו נ י ם ח י נ ו כ י י ם ח ר ד י י ם מ ק צ ו ע י י ם מומלץ לספק תמיכה ממשלתית, בשילוב תקציבים שיגויסו מקרנות ומתורמים מהמגזר העסקי ומהמגזר השלישי, לאיגוד שיאגד קשת רחבה ומגוונת של קהילות מקצועיות המסייעות לנוער שוליים, קהילות הורים, ארגונים ועמותות, מסגרות חינוך, יועצים ואנשי מקצוע . איגוד זה ישאף לגבש תפיסת עולם חינוכית מוסכמת וקוהרנטית ושפה מקצועית אחידה וברורה . הוא יסייע לצוות העל-משרדי בהקמת מינהלת נוער חרדי, בהנחה שתוקם ותופעל, לגבש מדיניות ולהגדיר יעדי הצלחה מדידים, לזהות ולכמת את אוכלוסיות היעד, להגדיר מטרות ותשומות נדרשות ולגבש כלים להפעלה מיטבית ואופרציה יישומית . 4 . י י ס ו ד מ ע ר כ י ה כ ש ר ה ו ה ש ל מ ה ל מ ח נ כ י ם , ל מ ו ר י ם ו ל ה ו ר י ם ח ר ד י ם על משרד החינוך למסד מערכי הכשרה בלתי פורמליים לכל מוסד או גוף חינוכי שיהיה מעוניין בכך . לפיכך יש לשכלל ולשפר בהקדם האפשרי את הידע והפרקטיקה בכל תחומי הטיפול הרלוונטיים לנוער מתקשה : טיפול רגשי ופסיכולוגי, ליווי מקצועי ואבחונים מקצועיים . יש להגדיל את מספר אנשי המקצוע המוסמכים והאיכותיים מהציבור החרדי, שיוכלו לסייע באיתור מוקדם של קשיים לימודיים והתנהגותיים . כמו כן, יש למסד מערכי תמיכה הוריים למניעה ולצמצום של תופעות נשירה, ניתוק וסיכון . מתן כלים פדגוגיים, חברתיים ורגשיים להורים יכול לסייע לנערים רבים לשמור על מקומם ומעמדם בחיק המשפחה הקרובה ובקהילה הרחבה באופן ההולם את יכולותיהם וכישוריהם .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר