|
עמוד:13
31השפעתן של התמחויות אקדמיות על תעסוקה ושכר במסגרת התוכנית הסטודנטים משתתפים בקורס אקדמי המקנה נקודות זכות ועוסק במיומנויות תעסוקתיות, בהכנה לריאיון, בכתיבת קורות חיים, בתקשורת בין-אישית ובמיומנויות חברתיות נוספות . הסטודנטים מקבלים ליווי מרכז התוכנית במוסד האקדמי שבו הם לומדים, הכולל חיבור ותיווך בין הסטודנטים לארגונים הקולטים להתמחות, ובין הסטודנטים לגורמים שונים באוניברסיטה היכולים לסייע בתהליך ההכנה, הקליטה וההתמחות בפועל . ההתמחויות בתוכנית התמחות בתוכנית "הדבר הבא" מוגדרת פרויקט בהיקף 120 שעות, שהמעסיק אחראי לאפיינו . הפרויקט צריך להיות משימה משמעותית, קונקרטית ורלוונטית המתאימה באופייה למשרה התחלתית של עובד או עובדת צעירים . נוסף על כך, הפרויקט חייב להכיל רכיבים מקצועיים הקשורים להשכלתם של המתמחים, ועל כן ייתכן שהגדרת המשימה תשתנה על פי סוג השכלתם של הסטודנטים שייבחרו להתמחות . כל מעסיק ממנה מנחֶָָ ה או מנחֶָ ה מקצועיים שילוו, ייעצו, יכוונו ויסייעו למתמחים להשתלב בארגון מבחינה מקצועית וחברתית . בכל מגזר, תעשייה או חברה הגדרת הפרויקט אחרת, על פי הצרכים המסוימים של הארגון, אך הפרויקטים כולם מאושרים על ידי רכז התוכנית במוסד האקדמי הרלוונטי . משך ההתמחות הוא, כאמור, 120 שעות, מספר שעות המאפשר עקומת למידה והתנסות משמעותית לסטודנטים, ומספיק לתכנון משימות שיהיו בעלות ערך למעסיקים . מכיוון שהתגמול על ההתמחות לסטודנטים הוא נקודות זכות אקדמיות ולא תשלום כספי, גם למעסיקים יש אינטרס שההתמחות תהיה ארוכה יחסית . 120 שעות הן גם משך זמן ממוצע של קורס אקדמי, ועל כן נמצא כי זהו משך הזמן האופטימלי לתוכנית . תהליך הקבלה לתוכנית והתועלת לסטודנטים ולמעסיקים סטודנטים הלומדים באחד מ- 20 המוסדות המשתתפים בתוכנית נחשפים לה במסגרת קורסי הבחירה במוסד . נוסף על כך, רכז התוכנית בכל מוסד אמון על פרסום התוכנית ושיווקה בקרב הסטודנטים . רוב הסטודנטים בוחרים את הקורס "הדבר הבא" בשנת הלימודים האחרונה לתואר, ומעט סטודנטים משתתפים בתוכנית כשלפניהם עוד שתי שנות לימוד . כדי להתקבל לתוכנית
|
|