מבוא

עמוד:12

12 סמדר גונן להכליל בספר את הערותיו ואת מבטו השונה על האינטימיות . בעזרתו אני נשארת מתלמדת וסקרנית, שחיה בערנות מתמדת, לומדת מטעויותיי ומשגיאותיהם של אחרים ומנסה להחכים בעזרתן . לפני הדיון אביא בקצרה הגדרה גמישה לאינטימיות מתוך ספרי, שחזור אינטימי ( 2009 ) , ובשינויים שהזמן שכלל : אינטימיות היא קרבה רגשית בין אנשים, הנוצרת הן על ידי מגע פיזי והן על ידי דיאלוג מילולי . היא כוללת מעורבות, פתיחות ומתן רשות להיכנס האחד אל תוך עורו של האחר . היא אינה נמדדת במושגים של כאב או עונג, אלא במושגים של הרחבת המשמעות של הקשר עם הזולת והעשרתה . הקשר האינטימי מותיר אחריו ערך מוסף שנותר לאחר המפגש, שמביא לשינוי החשיבה, הרגשות וההיכרות העצמית . היא מסע אל תוך נפשנו בלוויית אדם העוזר לנו לגלות אותה, והיא כרוכה באמון ובנכונות לחשוף את חולשותינו בפני אותו אדם . הקשר האינטימי יוצר או חושף שפה ייחודית, השייכת לאנשים המעורבים בו . הדיאלוג האינטימי יוצר זיקה אכפתית לעתיד, ומעורר בנו רצון ואמונה שהקשר לא יופסק בפתאומיות . בד בבד עם הזיקה לעתיד, האינטימיות היא גם פתיחות כלפי העבר . העבר חי בנו ומלווה אותנו יום-יום, ולכן השיתוף בזיכרונות הילדות ובדרמות שעיצבו את חיינו הוא חלק מהותי של הקשר האינטימי . האינטימיות היא דיאלוג זורם, רצוף וספונטני . היא מנוגדת לחיים האוטומטיים והמכניים, שמספקים לנו תשובות מן המוכן . היא מעין עצירה והשתהות בנוכחות של ההווה ובהתבוננות אחד בשני המאפשרת לחדור מבעד למסכי היום-יום אל מאחורי הקלעים של האישיות, ולבחון איך היא מניעה את שחקניה . האינטימיות משאירה מרווח פרשנות לזולת, וכמו בספרות, אסור לה לתת פירוש חד-משמעי לא למילים ולא ליחסים ( 16 ) . אינטימיות אינה מצב המתקבע ונמצא אצלנו, אלא חוויה זורמת, תהליכית . אפשר להמשילה לגאות הים העולה ויורדת בקצב שנראה

רסלינג


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר