|
עמוד:204
204 מ ש נ ה ס דו ר ה : אֶרֶץ תִּקְוָה היות שקהילת האנושות מתקשרת בינה לבינה, האנושות פיתחה קוד אתי חברתי שכבר קיים בחוק הבין-לאומי לזכויות אדם, כמבואר בהמשך, ב משנה סדורה : עולםחייקהילות . תשתית אתית זו לקהילה של 7 . 7 מיליארד בני-אדם המתקשרים זה עם זה, חשובה ביותר לאפשרות של השבחת איכות כל חי וערכו . b . המשמעות פועלת תמיד . המשמעות הגנרית היא — יחס כלשהו בין לפחות שני "ישים" אונטולוגיים הרוחשים יחדיו במרחב ויש להם לפחות אפשרות לפעולה אחת ביחס ביניהם . ללא יחס אין משמעות . להרחבה ראו הגיונותאמסטרדמיים : הפנומנולוגיהשלההכרה . ביסוד ח' המשמעות פועלת בהיותה "מעשית" כפי שהיא מושגת ומוגדרת "משמעות מעשית", ממשית בהתחוללותה . שפינוזה ( שם, עמ' 157 ) ממשיך ואומר : "התבונה בממלכת האמת והחוכמה, והתיאולוגיה בממלכת יראת-השמיים והציות" . שפינוזה מגדיר "אמונה" כ"יראת-שמיים", בחלוקה דואלית בין עולם האנוש והבורא, וממנה שפינוזה מקיש ש"ממלכת האמת והחכמה" נמצאת בעולם ה"יש", עולם התבונה, המאפשרת ליחיד לממש לתפיסתו את ברכת אושרו . בעוד שהאמונה העיוורת כ"ציות", ניתנת ליישום בפועל באופן שעלול לגרום סבל ואובדן ליחיד והקהילה . המשנה מאמצת את גישת שפינוזה המעדיפה ראייה-הכרה במציאות הממשית האמיתית הבאה עם בוננות התבונה וה"משמעות מעשית" הפועלת שלה . אולם גם האמונה והדתות הן חלק ממציאות ה"יש", וזאת היא עובדה ממשית ואמיתית, כאמור . המשנה רואה את התרחשות תופעת האמונה והדתות באנושות כתהליך הנפתח ונפרס תוך כדי מסע האנושות . c . אנו רואים את השפעת המדע ברפואה, בחקר הקוסמוס, במחקרי הננו- טכנולוגיה והתקשורת, בהבנת תהליכים וצרכים רחבים ועמוקים יותר באופקי ההכרה האנושיים . תהליכים אלו משנים את היחסים הרוחשים ואת אפשרויות הפעולה החדשות, המשמעויות הפועלות המשפיעות על תפיסת האנוש היחיד והקהילה את מציאות עצמם ואת התופעות סביבם בקהילותיהם השונות . שינויי התפיסה האנושית בעניין הגוף והרוח של האנוש באים לידי ביטוי בעלייה החדה של החיפוש אחר האושר החמקמק . האנוש מודע יותר, אפילו אם הוא חי במקומות נידחים ביותר . ערוצי שידור רבים קיימים בכל צורותיהם ברשת,
|
|