פרק שני: דרך (ראייה־הכרה)

עמוד:365

365 א יד א ה אפ י ס ט מ ו ל וגי ת-ק וס מו ל וגי ת b . בחלק ד' של ה אתיקה , עמ' 314 , אומר שפינוזה : "הטוב שכל אדם ההולך בעקבות המעלה הטובה מבקש בשביל עצמו, אליו הוא משתוקק גם בשביל שאר בני-האדם : ותשוקה זו גדולה יותר ככל שרבה הידיעה שיש לו על האלוהי" . המשנה הסדורה השנייה, משנהסדורה : עולםחייקהילות מכילה מתודת לימוד המאפשרת לחברי הקהילה לפעול "בעקבות המעלה הטובה" ולהשביח את איכות הראייה-הכרה בתפיסתה את המציאות הממשית . ככל שיהיו יותר יחידים פועלים מתוך "המעלה הטובה" המקובלת במסגרת הגדרת הקהילה את ה"מעלה טובה" שלה כקהילה, כך יהיה באפשרותם לחוות וללמוד יותר את יופייה של "המעלה הטובה הקהילתית היחידנית", שהיא אתיקה חברתית ביישומה ולהתנסות בדרכי פעולה חדשים וטובים . כבר ראינו מקרים רבים ושונים, אשר בהם קהילה מסוימת מאמצת לכאורה "מעלה טובה" לטובת הקהילה שלה ספציפית, אך ממיטה אסון על קהילות סמוכות ואחרות, פעמים הסבל נמשך תקופות ודורות רבים . קהילה הנשענת על רשעותה וגזענותה, היא עצמה נכחדת תוך זמן אנושי קצר . המשנה הסדורה טוענת שבין שתקופת הרשע והגזענות ארוכה או קצרה, יחידיה סובלים בכללם וחיים חיי חרדה ופחד גדולים יותר, מקהילה המודעת לייחוד שכנותיה ויחידיה ומאמצת "מעלות טובות" הבנויות על עקרונות האתיקה האנושית-סביבתית המאושרת על ידי האמנות הבין-לאומיות . לכן, ה משנהסדורה : אֶרֶץתִּקְוָה , על כל שלוש משניותיה, מאמצת וחורטת על דגלה את אמנת זכויות האדם הבין-לאומית כיסוד אתי ליחיד והקהילה ולהשביח באיכות הראייה וההכרה ולתפוס את המציאות באופן ממשי ואמיתי . ה משנה סדורה : עולםחייקהילות בפרק שני, " דרך ( ראייה-הכרה ) ", שלב ( 2 ) : "הכרת הקהילה בזמן ומקום ( הכרה — תפיסת מציאות, תקשורת-שפה, זיכרון, תקווה ) ", וכן שם, שלב 3 ו- 4 , תוך הבנת קיום חיי קהילה ייחודיים וקונקרטיים " בזמן ומקום " . מאחר שממשות אמיתית של דרך חייו וקהילתו שייכת לזמן מסוים ומקום מסוים בדרך הקהילה הנמשכת, אזי ראייה והכרה איכותית בתפיסת המציאות הממשית הרוחשת, משביחה ומרחיבה את ה" תודעה כללית קהילתית ", לא רק את הראייה-הכרה האישית, היחידנית, אלא גם מרחיבה באיכות ה"תודעה כללית" האנושית .

דברי הימים הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר