|
עמוד:199
199 הצורניות והמשמעותיות של רכיבי השפה — צורנים ( מורפמות ) כמו השורש, הבניין, המשקל ומוספיות הנטייה והגזירה, מילות תוכן ( שמות, פעלים, תארים ) ומבני תחביר, וכן מעקב אחר רכישתם של פריטי מילון ומבנים מורפו-תחביריים אלה על ידי ילדים בגילים שונים ומתבגרים בהשוואה למבוגרים בשפה הדבורה והכתובה ובהקשרי שיח שונים . מתוך כל אלה עולה תמונתן של דרכי ההבעה הייחודיות לעברית הישראלית לעומת שפות אחרות . בעלת תואר שלישי בבלשנות תאורטית ופסיכו-לינגוויסטיקה התפתחותית מאוניברסיטת תל אביב, 1988 . שרית ברזלי ד"ר שרית ברזלי היא מרצה בכירה במגמה לטכנולוגיות בחינוך, בחוג ללמידה, הוראה והדרכה בפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה, וחוקרת ראשית ב"מרכז המצוינות LINKS " לחקר למידה בחברת המידע . בעבר ניהלה את מחלקת הפיתוח הפדגוגי של עמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב באוניברסיטה העברית בירושלים . תחומי המחקר העיקריים שלה הם חשיבה אפיסטמית, מטא-קוגניציה, אוריינות דיגיטלית ולמידה מבוססת משחק . כמו כן חוקרת את תרומתם של פיגומים מקוונים לשם פיתוח חשיבתם של לומדים . בעלת תואר שלישי בחינוך מהאוניברסיטה העברית בירושלים, 2012 . דב שגיא פרופסור במחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן למדע ברחובות . מחקריו עוסקים בתהליכי ראייה אנושית, בעיקר בארגון מידע, בלמידה ובמודעות ראייתית . בעל תואר ראשון בפיזיקה ובמתמטיקה, ותואר שלישי בפיזיולוגיה ( 1983 ) — שניהם מהאוניברסיטה העברית בירושלים . טל גלעד ד"ר טל גלעד הוא מרצה בכיר וראש המגמה למחשבת החינוך בבית הספר לחינוך על שם סימור פוקס באוניברסיטה העברית בירושלים . תחום ההתמחות שלו הוא מחשבה ופילוסופיה חינוכית . עוסק בהוראה ובמחקר על ההיסטוריה של רעיונות חינוכיים, מדיניות חינוך וחינוך מוסרי . מחקריו הנוכחיים בוחנים את ההשפעה של רעיונות ומתודות כלכליות על החינוך מזווית פילוסופית . בעל תואר שלישי בפילוסופיה של החינוך מהמכון לחינוך של יוניברסיטי קולג' לונדון ( Institute of Education, University College London ) , 2006 .
|
|