פרק 6: שיקולים ואתגרים בפיתוח, הטמעה ושימוש מיטביים של חומרי לימוד דיגיטליים

עמוד:142

ח ו מ ר י ל י מ ו ד ד י ג י ט ל י י ם : פ י ת ו ח , ה ט מ ע ה ו ש י מ ו ש 142 טבלה 3 שאלות משנהשאלות מהם יעדי הלמידה ששואפים להשיג ? מהם היעדים הלימודיים ? מיהם הלומדים והלומדות ואיזו סביבת למידה זמינה להם ? אילו התנסויות למידה ישרתו באופן מיטבי את היעדים הלימודיים לאור מאפייני הלומדים והלומדות וסביבת הלמידה ? מהי הכדאיות הפדגוגית של חומרי הלימוד הדיגיטליים להשגת יעדים אלו ? מהו הערך המוסף הפדגוגי של חומרי הלימוד הדיגיטליים להשגת יעדי הלמידה, מעבר לערך שמעניקים חומרים מודפסים או מוחשיים ? מהם החסרונות הפדגוגיים האפשריים של חומרי הלימוד הדיגיטליים ? מהן הראיות האמפיריות ליעילותם של חומרי הלימוד הדיגיטליים או לחסרונותיהם ? מהו חוזק הראיות ? מהי רמת המוכנות למיצוי הערך המוסף הפדגוגי של חומרי הלימוד הדיגיטליים ? האם החומרים הדיגיטליים בשלים לשימוש ? מהי רמת המוכנות הפדגוגית של צוותי הוראה ( מורים, רכזים, מדריכים ומנהלים ) ? מהי רמת המוכנוּת הארגונית ? מהי רמת המוכנוּת הטכנולוגית של תשתיות הקצה ?

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר