פרק 8: שיקולים בתהליכי פיתוח, בחירה ואישור של חומרי לימוד דיגיטליים

עמוד:164

א ס ד ר ה ש ל ח ו מ ר י ל י מ ו ד 164  הכשרת פרחי הוראה ומורים להערכה ולאוצרוּת של חומרי לימוד דיגיטליים : מומלץ להכשיר את כל פרחי ההוראה ועובדי ההוראה ולהקנות להם מיומנויות הערכה, בחירה ואוצרות של חומרי לימוד דיגיטליים בתחומי הדעת שבהם הם מתמחים . פיתוח מיומנויות אלו יכול להשתלב במגוון תהליכי הכשרה ובלמידה מקצועית בתחומי הדעת . היכולת להעריך ולאצור חומרי לימוד צריכה להיות חלק מארגז הכלים של מורים ומורות במאה ה - 21 .  הקמת גוף שתפקידו להוביל תהליכי הערכה וטיוב של חומרי לימוד דיגיטליים : לאור המורכבות של תהליכי ההערכה של חומרי לימוד דיגיטליים והצורך לכלול בתהליכים אלו מעגלים הולכים ומתרחבים של שותפים, מומלץ להקים גוף שתפקידו יהיה לתכנן ולהוביל הקמת מנגנונים להערכה ולטיוב של חומרי לימוד .  גוף זה יכלול נציגים ממטה משרד החינוך וגם נציגים של מחלקות חינוך מקומיות, מפתחים של חומרי לימוד, נציגים של קהילות מורים העוסקות כבר היום באוצרות חומרי לימוד ונציגים של צרכני חומרי הלימוד . גורמים אלו יהיו אמונים על התוויית תהליכי פיתוח, הערכה ושיפור מתמשך של חומרי לימוד דיגיטליים, ועל גיבוש ועדכון של קריטריונים ומחוונים להערכת תהליכי הפיתוח והערכת החומרים עצמם .  גוף זה יסייע בהקמת מאגרים של חומרי לימוד דיגיטליים שיוכלו לאפשר הערכת עמיתים ותהליכי הכשרה של המורים והמורות . יתר על כן הוא יוכל גם להגדיר אילו רמות אישור והערכה דרושות לחומרי לימוד מסוגים שונים .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר