פרק 2: ידע, חשיבה ואיך מנחילים אותם

עמוד:63

י ד ע ו ח ש י ב ה 63 פרקטיקת הוראה למידה על אמון, כבוד, פתיחות וקשב הדדיים, והמורה, הלומדים והלומדות מתקדמים יחד דיאלוגית אל הבנה מעמיקה יותר של עצמם, של זולתם ושל החיים המשותפים להם . למידה דיאלוגית חותרת לשחרור והעצמה של הלומד שיאפשרו לו לקיים חיים אנושיים מלאים ומכובדים של מימוש עצמי, רווחה כלכלית וחברתית, עושר תרבותי ושותפות אזרחית - מקומית וכלל-עולמית . הפניות לדוגמאות ולהרחבה והעמקה • אלוני, נ' ( עורך ) ( 2008 ) . דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי . תל אביב : הקיבוץ המאוחד . • פולק, א', סיגל, ע' ולפסטיין, א' ( עורכים ) ( 2015 ) . פדגוגיה בישראל : פעילות ושיח בכיתות הלימוד . אוניברסיטת בן גוריון בנגב, המחלקה לחינוך, המעבדה לחקר הפדגוגיה . • אלכסנדר, ר' ( 2005 ) . חינוך, תרבות וקוגניציה : התערבות למען צמיחה . מאנגלית : נדב סגל . אתר אבני ראשה . • משרד החינוך — עורכים דיון בכיתה . מראי מקום ומחקרי אפקטיביות פריירה, פ' ( 2015 ) . מכתבים למורה — לאלה המעזים ללמד . תרגום : נ' מאי . הוצאת דרור לנפש . : Burbules, N . C . ( 1993 ) . Dialogue in Teaching : Theory and Practice . N . Y Teachers College Press . Freire, P . , & Macedo, D . ( 1995 ) . A Dialogue : Culture, language and race . Harvard Educational Review, 65 ( 3 ) , 403 - 377 . Mercer, N . ( 2008 ) . Talk and the development of reasoning and understanding . Human Development, 51 ( 1 ) , 90 - 100 .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר