|
עמוד:62
י ד ע ו ח ש י ב ה 62 פרקטיקת הוראה הפניות לדוגמאות ולהרחבה והעמקה • ארבל, ח', לחמן, ד', אפשטיין, נ', קאופמן, ה' וקבלינסקי, ד' ( 2011 ) . למידה באמצעות משחקים . אאוריקה, 32 , 1 - 14 . • ויצמן, א' ( 2013 ) . למידת מדעים כחוויה במשחקים דיגיטליים חינוכיים . קריאת ביניים, 21 , 53 - 61 . • דגמי הוראה בסביבה דיגיטלית : משחוק בכיתה ; משחקים ברצינות ; לשחק תפקיד ; חדר בריחה ; מסע מחשבתי בוויקיפדיה . • אפרת מעטוף — שילוב משחוק בהוראה באמצעות כלים דיגיטליים . מראי מקום ומחקרי אפקטיביות . 20 - 16 , ) 4 ( 91 , Gee, J . P . ( 2013 ) . Games for Learning . Educational Horizons Takeuchi, B . L . M . , & Vaala, S . ( 2014 ) . Level Up Learning : A National Survey on Teaching With Digital Games . Games and Learning Publishing Council , New York . Ma, M . , & Oikonomou, A . ( Eds ) ( 2017 ) . Serious Games and Edutainment Applications . Springer , Cham . Salen . K . ( Ed . ) . ( 2008 ) . The ecology of games : Connecting youth, games, and learning . Cambridge . MA : The MIT Press . למידה תיאור תהליכים ומטרות פדגוגיות : דיאלוגית למידה דיאלוגית מושתתת על יסודות מוסריים אוניברסאליים, וליבתה היא מרכזיותו של הדיבור כמאפיין דומיננטי ומובהק ביותר של "רוח האדם" . בניגוד ל"סתם" שיח בין מורה לתלמידים ותלמידות או לדיון קבוצתי או כיתתי, דיאלוג הוא הידברות והתדיינות באווירה מכבדת ומעצימה, הכולל רגישות קשובה לקולם ולעמדתם של אחרים . בלמידה דיאלוגית המורה אינו ה"בעלים" של הידע ואינו "מוסר" ידע לתלמידים ולתלמידות, אלא מכוון לטיפוח כולל ורב-צדדי של אישיותם ושל התנהגותם . לפיכך, ההוראה מבוססת על מגוון רחב של דיאלוגים המטפחים צדדים שונים באישיותו של הלומד : דיאלוג קלאסי ( למשל, השיח התלמודי ) המכוון להבניית ידע, לפיתוח האינטלקט, לדרך ארץ ולעיצוב האישיות ; דיאלוג דמוקרטי ( הנהוג בחינוך הדמוקרטי ) , המתמקד בהיבטים שונים של התפתחות האדם ותפקודו בחברה דמוקרטית ודיאלוג דיגיטלי המאפיין את השיח בקהילות למידה, ברשתות חברתיות ובמקורות מידע שיתופיים כגון ויקיפדיה . בלמידה דיאלוגית התלמידות והתלמידים שותפים מלאים לבניית הידע, על בסיס כבוד לָאַחֵר מתוקף אנושיותו וגילוי עניין בעולמו מתוקף ייחודו . הדיאלוג מבוסס
|
|