תקציר עיקרי ההמלצות

עמוד:12

ת ק צ י ר ע י ק ר י ה ה מ ל צ ו ת 12 1 . יכולות רוחביות חוצות תחומי לימוד : שפת אם עשירה ואוריינות לשונית, מיומנויות חשיבה, חינוך אזרחי-דמוקרטי ( ברוח ערכי מגילת העצמאות וסעיף 2 בחוק חינוך ממלכתי התש"ס - 2000 ) ואוריינות דיגיטלית . יש לטפח יכולות אלה בכל מרכיבי תוכנית הלימודים ובכל נושא לימודי בהתאם למאפייניו . 2 . תחומי תשתית : לימודי חובה שתוכניות הלימודים שלהם ייכתבו על ידי המזכירות הפדגוגית . פיתוחן יכלול תכנון וארגון מחדש של תוכניות הלימוד בתחומי הלימוד המסורתיים, וכן התאמה של היקף הלימוד, נושאיו ואופיו למטרות ההוראה ולזמנה . 3 . לימודים בין-תחומיים : חלק משעות הלימוד יוקדשו ליצירת ידע אינטגרטיבי המבוסס על שילוב תחומי ידע שונים . למידה זו תתבצע בין היתר דרך שאלות גדולות חוצות תחומים ( כגון, סוגיות הקשורות בהגירה, במושג "מנהיגות" או במושג "חופש" ) . 4 . תחומי לימוד חדשים : תחומים שלא נלמדו עד כה באופן מערכתי בבתי הספר כדוגמת קיימוּת, אתיקה או חינוך פיננסי . התחומים החדשים ייבחרו באופן מושכל ודינמי בהתאם לצרכים המשתנים, ברמה המקומית והגלובלית . 5 . עידוד יוזמות ואוטונומיה של בתי הספר והמורים : משבצות זמן יוקדשו לתוכניות שיבחרו וייזמו בתי הספר, המורים והמורות והתלמידים התלמידות, ויינתנו להם יותר חופש וכוח להכריע בנוגע לנושאי הלימודים ולאופיים . תחומי תשתית למידה בין-תחומית תחומים חדשים יוזמות ואוטנומיה ת רוחביו י כ ו ל ו ת ר ו ח ב י ו תיכולות רוחביות יכ ו ל ו ת ר ו ח ב י ו ת יכולות תרשים 1

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר