תקציר

עמוד:23

ת ק צ י ר 23 מבחינה ארגונית ניתן להמחיש את העקרונות באמצעות שרטוט של שני משולשים הפוכים, מעין שעון חול, ( ראו תרשים 1 ) שמבטאים את הקשר בין פורום הניהול המשולב, המטה ובתי הספר . המשולש העליון זורם מהזירה הארצית לפורומים המקומיים לניהול משולב, דרך תיווך המחוזות ; המשולש התחתון זורם ממנהלי בתי הספר והמורים באזור מסוים לפורום לניהול משולב הרלוונטי לאזור זה . נקודת המפגש בין המשולשים היא הפורום לניהול משולב . בזירה הארצית יפעל הפורום ללמידה מקצועית במטה משרד החינוך, אשר יקבע את מדיניות-העל בנושא למידה מקצועית . לצידו תפעל מועצת המורים, אשר תתווה את המדיניות בנושא מסלולי הקריירה של מורים . שני גופים אלו יפעלו בשיתוף ובהיזון חוזר עם הפורומים המקומיים לניהול משולב ובתיווך המחוזות . הפורומים המקומיים יהיו ממונים על ניהול הפיתוח המקצועי והבקרה עליו, וכן על תכנון מסלולי הקריירה של המורים והערכת ההתקדמות במסלול . לצורך מילוי תפקידם, הפורומים המקומיים יהיו בקשר ישיר עם המנהלים ועם המורים בבית הספר ( מיוצגים בתרשים במשולש התחתון ) , להיזון חוזר הן בקשר ליישום תוכניות הפיתוח המקצועי, הן בקשר לבניית מסלול הקריירה של מורים ולהערכה של התקדמותם במסלול . תרשים 1 - "מודל שעון החול" תרשים 1 פורום מטה פיתוח מקצועי מתווה מדיניות - פיתוח מקצועי מועצת המורים מתווה מדיניות - מישור ארצי מסלולי קריירה מישור מקומי מישור בית ספרי בתיווך המחוזות פורום ניהול משולב תכנון, ניהול ויישום - פיתוח מקצועי ומסלולי קריירה מורים מנהלים

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר