|
עמוד:99
99 משרד החינוך והתרבות . ( 2007 ) . חוזר מנכ"ל משרד החינוך סז / 8 ( ב ) ( 16 - 2 . 8 ) . המרכזים לפיתוח סגלי הוראה . משרד החינוך, מינהל עובדי הוראה, אגף א' לפיתוח מקצועי לעובדי הוראה ( 2018 ) . מדיניות והנחיות לעובדי הוראה במסגרת מסלול "אופק חדש", שנה"ל תשע"ט . נגר, ג' . ( 2013 ) . חזון הרצף בהכשרת ועבדי הוראה, בכניסתם לתפקיד ובפיתוחם המקצועי . בתוך ש' שמעוני וא' אבידב-אונגר ( עורכות ) , על הרצף : הכשרה, התמחות ופיתוח מקצועי של מורים – מדיניות, תיאוריה ומעשה ( עמ' 165 - 196 ) . תל אביב : מכון מופ"ת ומשרד החינוך . פז, ד' וסלנט, ע' ( 2012 ) . מודלים לפיתוח קריירה בהוראה . תל אביב : מכון מופ"ת . ראמ"ה ומשרד החינוך ( תשע"ח ) . תכנון תהליכי הפיתוח המקצועי של מורים בבית הספר – משרד החינוך . בתוך : ממצאי סקרי האקלים והסביבה הפדגוגית, תשע"ח ( עמ' 151 - 155 ) . ירושלים : ראמ"ה ומשרד החינוך . ראמ"ה ( תשע"ט ) . מפת הממדים להערכה מעצבת של מורים ומורות . שיפר, ו' ( נובמבר 2010 ) . תובנות מכנס ון ליר לחינוך . ירושלים : ון ליר . Ansell, C . , & Gash, A . ( 2008 ) . Collaborative governance in theory and background and empirical implementation . In A . Colombo ( Ed . ) , Subsidiarity governance : Theoretical and empirical models ( pp . New - York, NY : Palgrave - Macmillan . . ) 18 - 3 Ansell, C . , & Gash, A . ( 2008 ) . Collaborative governance in theory and practice . Journal of Public Administration Research and Theory, 18 ( 4 ) , 543 - 571 . Blank, Y . ( 2010 ) . Federalism, subsidiarity and the role of local governments in an age of global multilevel governance . Fordham Urban Law Journal, 37 ( 2 ) , 509 - 558 . Booher, D . E . ( 2004 ) . Collaborative governance practices and democracy . National Civic Review, 93 ( 4 ) , . 46 - 32 Borg, S . ( 2018 ) . Evaluating the Impact of Professional Development . RELC Journal, 49 ( 2 ) 195 - 216 . Borman, G . D . , & Dowling, N . M . ( 2008 ) . Teacher Attrition and Retention : A Meta - Analytic and Narrative Review of the Research . Review of Educational Research,78 ( 3 ) , 367 - 409 . Boyd, D . , Lankford, H . , Loeb, S . , Rockoff, J . , & Wyckoff, J . ( 2008 ) . The Narrowing Gap in New York City Teacher Qualifications and Its Implications for Student Achievement in High - Poverty Schools . Journal of Policy Analysis and Management, 27 ( 4 ) , 793 - 818 . Braun, H . I . ( 2015 ) . The value in value - added depends on the ecology . Educational Researcher, 44 ( 2 ) , . 131 - 127 Brown, J . S . , & Duguid, P . ( 1991 ) . Organizational learning and communities - of - practice : Toward a unified view of working, learning, and innovation . Organization Science, 2 ( 1 ) , 40 - 57 . Bryk, A . S . , Camburn, E . , & Louis, K . S . ( 1999 ) . Professional community in Chicago elementary schools : Facilitating factors and organizational consequences . Educational Administration Quarterly, 35 ( 5 ) , . 781 - 751
|
|