|
עמוד:17
17 הפעלת התוכנית התרחבה בהדרגה, ומשתתפים בה כ - 100 בתי ספר יסודיים ועל-יסודיים . מודל השותפות כיום כולל את התלמידים, המורים וההנהגה בבית הספר, מתוך רצון להדק את הקשר בין הקהילות השונות . המודל מיושם במידות משתנות של אינטנסיביות . מורי התוכנית מלמדים בשתי המסגרות ומציגים את שתי הפרספקטיבות . התפיסה של Shared Education יוצרת מרחב פעולה משותף עבור תלמידים מבתי ספר קתוליים ופרוטסטנטיים הלומדים בשיעורים משותפים . בתי הספר עוסקים בלימוד משותף במגוון נושאים, במקצועות כמו מתמטיקה, מדעים, שפות, היסטוריה, אזרחות ו”כישורי חיים” ( התמודדות עם סמים ואלכוהול ) . הדרכים לכך מגוונות : כיתה שנודדת מבית ספר אחד לשני, כיתות שעורבבו מחדש או לימוד במתחם חדש וניטרלי . המורים בבתי הספר מתכננים את השיעורים במשותף, מלמדים במשותף ומפתחים חומרי למידה חדשים . ההנהלה והצוות החינוכי בבתי הספר הם שמגבשים את מודל הלימוד המשותף . מודל נוסף הקיים במערכת הוא קמפוסים משותפים הממוקמים בבתי ספר שותפים – קמפוס בנושא מדיה ואומנות בבית ספר אחד וקמפוס בנושא מדעים וטכנולוגיה בבית ספר שני, המשרתים את כלל התלמידים . על רקע המצב הפוליטי המורכב באירלנד, צוות התוכנית יצר קשר עם המפלגות המרכזיות במדינה והציג בפניהן את התהליכים והתוצאות של התוכנית, על מנת להבטיח תמיכה רחבה בפעילותה . בעקבות כך, התוכנית התרחבה בהדרגה . ( 2017 Duffy & Gallagher, ) .
|
|