2. קידום תלמידים כמניע לשיתוף

עמוד:19

19 באחד הרבעים בלונדון מתמודדים בתי הספר העל-יסודיים עם תלמידים תת-משיגים . ארבעה בתי ספר פיתחו במשותף תוכנית הממוקדת בהעלאת הביטחון העצמי והדימוי העצמי בקרב נערות תת-משיגות . הנערות מבתי הספר היוזמים השתתפו אחת לשבוע, בימי ראשון, בסדרת סדנאות שהתמקדו בנושאים אקדמיים שונים ובטיפוח חשיבה ביקורתית . את הסדנאות הנחו מורים מאחד מבתי הספר השותפים, המתמחים בכך ( 2007 , . Atkinson et al ) . 4 2 קידום אינטגרציה חברתית באמצעות יצירה משותפת של חומרים בספרות מדווח על יצירה של חומרי הוראה בעיקר בין בתי ספר בעלי רקע תרבותי שונה ( 2007 , . Atkinson et al ) . בתי ספר קתוליים ומוסלמיים, למשל, פיתחו ערכות למידה להיכרות עם התרבות האחרת, או להיכרות עם סוגיות אחרות שיש בהן עניין משותף, כמו ייזום של פעילות התנדבותית . קבוצת מורים ותלמידים משני בתי הספר נפגשה כמה פעמים כדי לתכנן פרויקט ; אחד מהם עסק בחלוקה משותפת של ארוחות חמות לנשים מקומיות נזקקות . בעקבות הפעילות המשותפת, תלמידים משני בתי הספר הקימו אתר משותף המנגיש מידע בתחום הדת לשם למידה הדדית עבור תלמידים בבית הספר האחר . 5 2 רישות אינטרנטי בין בתי ספר לחיזוק הלכידות החברתית בין קבוצות אתניות ודתיות שונות בשנת 2007 הפעיל משרד החינוך באנגליה בשיתוף קרן פירס את התוכנית Schools Linking Network ) SLN ( . התוכנית נבנתה על בסיס מודל של רישות אינטרנטי בין בתי ספר מקומיים בברדפורד, ונועדה לעודד קשרים בין תלמידים בבתי ספר על מנת לסייע להם ולצעירים אחרים לבחון את הזהות האישית שלהם ולטפח גיוון ודיאלוג בין-תרבותי . בבסיס התוכנית ההנחה כי בתנאים המתאימים, הרחבת הקשרים בין תלמידים ממגוון קהילות עשויה להביא לשינוי חיובי בעמדות, לצמצם דעות קדומות וחששות ולחזק את הלכידות הקהילתית המקומית . במסגרת התוכנית סופקו ל - 40 רשויות מקומיות מודל עבודה, תשתיות ומשאבים, תמיכה והכשרה לשימוש בתשתיות שהוכנו . הרשויות המקומיות התאימו את התוכנית לצרכים המקומיים, חיברו בין בתי ספר וסיפקו שלושה ימי הדרכה ותמיכה לצוותים בבתי הספר . בתי הספר יכלו להשתמש ברשת שהוקמה באופן עצמאי, ללא תיווך הרשויות המקומיות . ניתן היה לשלב את המודל בתוכנית הלימודים, כחלק מההתנסות ומחוויית הלמידה של התלמידים . מרבית בתי הספר ברשויות המקומיות שהצטרפו ליוזמה מעוניינים להמשיך ולפעול במסגרת השותפות . הרשויות ובתי הספר התמודדו עם קושי בחיבור בין בתי ספר, בעיקר בעקבות קשיים טכניים של חלק מבתי הספר להתחבר לפעילות ברשת באופן שוטף ( 2011 , . Kerr et al ) .

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר