3.2.2. ארה”ב: Dropouts

עמוד:18

18 ב . CPS Status Dropout Rate – מדד סטטוס נשירה על פי ה - CPS . מדד זה מתייחס לאחוז בני 16 - 24 שאינם רשומים בבית הספר ואינם זכאים לתעודת סיום כלשהי . המדד נותן תמונת מצב של שכבת גיל מסוימת, בלי קשר לשאלה מתי לאחרונה הם למדו בבית הספר, ואף לא אם למדו בבית ספר בארה"ב מעולם . ג . ACS Status Dropout Rate – מדד סטטוס נשירה על פי ה - ACS . מדד זה מתייחס לאחוז בני שכבת גיל התיכון הפוטנציאלי ( בני 16 - 24 ) שאינם רשומים בבית הספר ואינם זכאים לתעודת סיום כלשהי . מדד זה, לעומת המדד הקודם, מתייחס לקבוצת אוכלוסייה מגוונת ורחבה יותר, אך נותן מידע רק על השנים האחרונות, בהתאם למקור המידע שהוא מתבסס עליו . ד . Status Completion Rate – מדד סטטוס סיום תיכון על פי ה - CPS . מדד זה מתייחס לאחוז המבוגרים הצעירים ( בני 18 - 24 ) שסיימו תיכון, בין בארה"ב ובין מחוצה לה, וקיבלו תעודת סיום כלשהי . המדד נותן תמונת מצב של שכבת גיל מסוימת . ה . ) Adjusted Cohort Graduation Rate ( ACGR – מדד מתוקן של סיום התיכון בקרב בני שנתון מסוים, על פי EDFacts . מדד זה מתייחס לאחוז התלמידים בבתי הספר הציבוריים בארה"ב שסיימו תיכון בזמן ( ארבע שנים לאחר שהחלו לראשונה לימודים בכיתה ט' ) וקיבלו תעודת סיום רגילה . המדד מתקן את שיעור הבסיס של התלמידים באמצעות הוספה של תלמידים שהצטרפו ללימודים לאורך ארבע השנים והפחתה של התלמידים שעברו למסגרות אחרות, היגרו או הלכו לעולמם . המדד מחושב על בסיס מידע מקיף שנאסף על כל תלמיד באופן אינדיווידואלי, ולכן נחשב למדויק במיוחד . השימוש בו החל רק בשנים האחרונות, ולכן הוא לא מאפשר זיהוי מגמות לאורך זמן . ו . ) Averaged Freshman Graduation Rate ( AFGR – מדד הערכה של סיום תיכון בקרב בני שנתון מסוים, על פי ה - CCD . מדד זה נותן הערכה של אחוז תלמידי בתי הספר הציבוריים בארה"ב שסיימו תיכון בזמן וקיבלו תעודת סיום רגילה . ההערכה מתבצעת באמצעות השוואה של המספר הכולל של התלמידים הרשומים בתחילת כיתה ט' בשנה מסוימת, למספר הכולל של התלמידים שסיימו תיכון ארבע שנים לאחר מכן . המדד מחושב על בסיס מידע כללי בלבד, ולא על בסיס מידע אינדיווידואלי שנאסף על כל תלמיד, מכיוון שמידע כזה לא היה בנמצא בעבר . יתרונו של מדד זה בכך שהוא רב-שנים ומאפשר זיהוי מגמות לאורך זמן . ז . Alternative High School Credentials – מדד הזכאות לתעודות סיום תיכון חלופיות . מדד זה מתייחס לבני 16 ומעלה שסיימו בהצלחה את מבחני סיום התיכון החלופיים המוכרים בארה"ב ( TASC , GED ו - HiSET ) . מקורות המידע הם מסדי הנתונים של החברות הפרטיות המבצעות את המבחנים . המדדים השונים אינם מתוכללים למדד מאוחד . זאת משום שהם מתייחסים לנשירה מזוויות שונות ( למשל, מדד אירוע מול מדד סטטוס ) ומכיוון שמסדי הנתונים השונים מספקים נתונים שונים מבחינת מידת דיוקם ואורך הזמן שהם מתייחסים אליו . נעיר עוד, שתלמיד שנשר מבית הספר וחזר אליו לאחר זמן, עשוי להיות מזוהה כנושר במדד אחד, אך לא יזוהה כנושר במדד אחר . כך למשל, תלמיד שנשר מן התיכון בגיל 16 בשנת 2018 וחזר ללימודים בשנת ,2019 ייחשב לנושר על ידי מדדי אירועי הנשירה וסטטוס הנשירה לשנת 2018 ; אך מדדי סיום התיכון עשויים להכיל אותו כמסיים בהצלחה לאחר

יוזמה - מרכז לידע ולמחקר בחינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר