מבוא

עמוד:10

10 משה מנשהוף םתוך כדי התבססות על אותכאמור,זאת,כלחוזרים לעצמנו תוך רגעים ? . מושגי יסוד שהגדרתי החוויה,שתסביר את תופעותאת מושגי היסוד של התיאוריהשאציגפניל שנזכרו . בנושאיםשעולה מהעיסוקהמהותיקושי, אדון בוהחלוםהזיכרון מדעי אובעיקר מפני שאין בנמצא יסוד,בעייתיתחום התפיסה הוא מאחר,זאת . ניתן להתבסס עליו בביטחוןוהבנתו,אובייקטיבי שיסייע ב מספר הרב של הסוגיות והתופעות הכרוכותהו,מורכבות הנושאעלנוסףש מועדת להיותשמבוסס על עדות אישיתלבחון אותו ולדון בו,בו, כל ניסיון לא ניתן,"דיווח בגוף ראשון"השלאמינותה - אימשוםמוטעית ומוטה . עם זאת, . וספק ולבחון אותויש להטיל ב, אלאסתם כךיועללהסתמך הכליוהןעדויות אישיות,כל הידיעות שלנו מבוססות על,דברבסופו של . היחיד העומד לרשותנו בבואנו לבחון את העולם ממצאיםבחזקתןההעדויות האישיות,ןאמינותעל אף שאלת הצלבת מידעבדרך שלומהן עליו להסיק מסקנותחוקר,הבפנייםשנחשפ וראיית התמונה הכוללת . ,מאודמשוכלל hard disk זיכרון במונחים שלהעלבימינו מדובר רבות כגון,כביכולעל גילוייםשמוכרזאו,שמנסים לפענח איך הוא עובד כימי לתהליכים - או גילויים אחרים של בסיס פיזיקו"חלבון הזיכרון" ,פעםהייתה נפוצהשואינה שונה מזזו במהותהגישה . אולם,תודעתיים וידעכל דור שפהלשעון משוכלל . במנגנוןכמוחשבו שהמוח הואכאשר בקפיצים – , והאחרבמונחים כמו חלבוני זיכרוןיש דור שמשתמשמשלו . הכלים,ולהערכתי,הדרך לפענוח המוח עודנה ארוכהגלגלי שיניים . בו אינםרחוקים מאוד מלהיות מספיקים לצורך זה או שכללהמדעיים . לכן, גישתי היא שישאפיסטמולוגיותהתופעותהמתאימים להסבר שנתנה דרור לחשיבה יצירתית . זו,להחזיר את העדנה לפילוסופיה מחקרייםהיםבתחילת הטקסטרבים מהחוקרים בתחום זה מצהירים ואחר כך,או הזיכרוןתפיסהעל התודעה,הדבר עליודעיםשאיננושלהם, אתבבואם, למשל, לתאר . לכביכויםבוססמביאים טיעונים והסברים מ מסייגים את דבריהם בצירופיםהםהמנגנונים הפיזיולוגיים של הזיכרון מצטטיםאחריםיוצא כי,סביר להניח" ועוד . אולם"כגון : "אפשר לומר" . ללום המנגנוניהגילו אתנוצרת מעין הבנה שכברוכך,את טיעוניהם פיעלאציירושגם אם,ציורכמו – לסיום, אני רואה בספר הזה יצירה

כתב ווב הוצאה לאור בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר